اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. آذر 1398 - 18:00   |   کد مطلب: 21825
با فرارسیدن اربعین حسینی اوج شور و شعور حسینی استان همدان را فرا گرفت و کسانی که از زیارت بازماندند، خادمی را برگزیدند.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی و حضور خیل عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) در کربلای معلی، بسیاری از جاماندگان این سفر معنوی نیز در قالب خادمی اهل بیت‌(ع) دست همت بالا زده و به هر طریقی در راه مکتب حسین(ع) پا نهادند.

استان همدان با استقرار در مسیر کربلای معلی این روزها حال و هوای جالبی دارد، ایستگاه‌های صلواتی در ورودی‌های شهر برپا شده و روزانه هزاران نفر از مسافران کربلا از این موکب‌ها خدمات صلواتی دریافت می‌کنند.

کفاش‌های موکب‌ها آماده واکس کفش‌های زائران هستند و نانواها نیز نان داغ و تازه را به صورت رایگان در اختیار زائران قرار می‌دهند.

عاشقان و ارادتمندان امام حسین(ع) نیز در حسینیه‌ها و مساجد سفره‌های عشق و ارادت خود برای زائران کربلا را گسترده‎اند و با عرضه غذای گرم آنها را راهی سرزمین عشق می‎کنند.

این روزها نه تنها در همدان بلکه در شهرها و روستاهای مختلف استان، ایستگاه‌های صلواتی کوچک و بزرگ برپا شده و علاوه بر غذای گرم و میان وعده، خدمات کفاشی، تعمیرات خودرویی و اسکان را نیز در اختیار زائران اربعین قرار می‌دهند.

بر این اساس خبرگزاری فارس در راستای اطلاع‌رسانی خدمات این موکبان و بیان عشق و ارادت مردم در خادمی زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) با تعدادی از مسوولان موکبان گفت‌وگویی داشته است.

*خدمات اینترنت رایگان در موکب علی بن موسی الرضا(ع)

مسؤول موکب علی بن موسی الرضا(ع) در روستای زاغه شهرستان بهار از نذر 100 میلیونی در راه اباعبدالله‌الحسین(ع) خبر داد و اظهار کرد: 34 خادم در موکب علی بن موسی الرضا(ع) روستای زاغه 24 ساعته فعالیت می‌کنند.

عباس باقری با بیان اینکه امسال برای دومین سال پیاپی موکب علی بن موسی الرضا(ع) برپا می‌شود، گفت: این موکب تا سه روز پس از اربعین فعال است.

وی با اشاره به اینکه این موکب هشت چشمه سرویس بهداشتی در اختیار زوار قرار داده است، تصریح کرد: یک سوله 300 متری و یک هتل آپارتمان نیز برای اسکان زائران در نظر گرفته شده است.

مسؤول موکب علی بن موسی الرضا(ع) به خدمات شبانه‌روزی این موکب اشاره کرد و افزود: این موکب در دو راهی روستای زاغه قرار دارد.

وی اضافه کرد: این موکب هر روز با صبحانه، ناهار و شام از زائران پذیرایی می‌کند که هزینه‌های موکب نیز از محل کمک‌های مردمی تهیه می‌شود.

باقری با بیان اینکه سال گذشته در موکب علی بن موسی الرضا(ع) 27 میلیون تومان هزینه شد، یادآور شد: امسال با هزینه ساخت سرویس‌های بهداشتی، قریب به 100 میلیون تومان در این موکب هزینه شده است.

وی به ارائه خدمات اینترنت WIFI، تلفن و سایر امکانات رفاهی در موکب علی بن موسی الرضا(ع) اشاره کرد و گفت: 34 خادم در این موکب 24 ساعته فعالیت می‌کنند.

مسؤول موکب علی بن موسی الرضا(ع) حس و حال خدمت به زائران امام حسین(ع) را وصف‌ناپذیر دانست و یادآور شد: 30 نفر برای اسکان زائران در منازل خود ثبت‌ نام کرده‌اند.

وی در ادامه سخنانش بیان کرد: 300 تخته پتو و فرش و پنج تن سیب زمینی از سوی خیرین به موکب کمک شده است.

*ایستگاه صلواتی آیت‌الله بهاری آماده اسکان 20 هزار زائر

مسوول ایستگاه صلواتی آیت‌الله بهاری نیز با بیان اینکه امسال آمادگی اسکان 20 هزار زائر اربعین را در موکب آیت‌الله بهاری داریم، اظهار کرد: امسال دو موکب آیت‌الله بهاری یک و آیت‌الله بهاری 2 راه‌اندازی شده است.

خسرو طالبی با بیان اینکه یکی از موکب‌ها در میدان بهار و دیگری در کربلا در خیابان شارع‌العباس برپا شده است، گفت: نخستین موکب استان همدان سه سال پیش راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته در موکب آیت‌الله بهاری 80 میلیون هزینه شد که سال گذشته 50 هزار سرویس‌دهی، 80 هزار میان وعده توزیع و 3500 اسکان داشتیم.

مسوول ایستگاه صلواتی آیت‌الله بهاری با بیان اینکه موکب آیت‌الله بهاری موکب تیپ یک و دارای بیمارستان صحرایی و سایر امکانات رفاهی است، بیان کرد: امسال با توجه به تجربیات سال‌های گذشته تعداد سرویس‌دهی افزایش پیدا کرده و اسکان زائران بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه امسال آمادگی اسکان 20 هزار زائر اربعین را در موکب آیت‌الله بهاری داریم، یادآور شد: محل اسکان زائران خانه‌های مردم، مدارس، حسینیه‌ها و مساجد است.

طالبی با اشاره به اینکه امسال 60 خانواده آمادگی خود را برای پذیرش زائران در منازل خود اعلام کرده‌اند، تصریح کرد: موکب آیت‌الله بهاری در شهرستان بهار فعالیت خود را 4 روز پیش از اربعین تا یک روز پس از اربعین انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 80 میلیون تومان در این موکب هزینه شد، خاطرنشان کرد: 70 میلیون تومان از این مبلغ کمک مردمی بود.

مسوول ایستگاه صلواتی آیت‌الله بهاری در خصوص حس و حال خدمت به زائران امام حسین(ع) با بغض گفت: کسی که خدمتگزار زائران امام حسین(ع) باشد حال او مشخص است، این حال را نمی‌توانم توصیف کنم.

*خدمات آپاراتی، تعویض روغنی و کارواش به صورت رایگان در موکب قمربنی هاشم (ع)

مسوول موکب قمر بنی هاشم(ع) واقع در شهر ماماهان نیز با بیان اینکه سال گذشته به خاطر برودت هوا قریب به 2 هزار نفر اسکان داده شدند، اظهار کرد: غذای گرم نیز در اختیار زائران اربعین حسینی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امسال نیز تصمیم بر راه‌اندازی موکب داریم، اظهار کرد: ایستگاه صلواتی قمر بنی هاشم (ع) در میدان آزادی به سمت ماماهان و ورودی به سمت همدان واقع شده است.

مسوول موکب قمر بنی هاشم (ع) با اشاره به اینکه شب گذشته در روز افتتاح این موکب، 500 مسافر کربلا اطعام شدند، بیان کرد: امروز هم قرار است در دو وعده ناهار و شام در اختیار زوار قرار گیرد.

وی از ارائه خدمات این موکب تا دو روز پس از اربعین حسینی خبر داد و گفت: علاوه بر توزیع میان وعده، اسکان نیز به زائران داده می‌شود.

مسوول موکب قمر بنی هاشم (ع) از ارائه خدماتی چون آپاراتی، تعویض روغنی و کارواش به صورت رایگان در این موکب اشاره کرد و گفت: تمام هزینه‌های موکب نذورات مردمی است و از هیچ نهاد دولتی کمکی نشده است.

وی با تأکید بر اینکه قرار است قریب به یک‌هزار غذا در هر وعده در بین زائران توزیع شود، افزود: نانوایی سیار نیز به صورت رایگان از امروز راه‌اندازی شده است.

مسوول موکب قمر بنی هاشم (ع) با اشاره به اینکه در هر ساعت هزار نفر از خدمات‌ این موکب بهره‌مند می‌شوند، گفت: این موکب به صورت 24 ساعته و سه شیفت خدمات به زائران ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان