اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. آبان 1395 - 18:33   |   کد مطلب: 21749
مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت:‌ هیچگونه ردپایی از بیماری آنفولانزای فوق پرندگان در استان همدان مشاهده نشده است.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، محمودرضا رسولی امروز با اشاره به وضعیت بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان، اظهار کرد: طی چند سال اخیر با توجه به اقدامات صورت گرفته موردی از بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در استان مشاهده نشده و در واقع این بیماری وارد استان نشده است.

وی خاطرنشان کرد: شیوع آنفلوانزای پرندگان همزمان با آغاز فصل مهاجرت است و از آنجا که همدان ضلع غربی و شاخه اصلی مهاجرت پرندگان محسوب می‌شود، باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دامپزشکی همدان با بیان اینکه 40 اقدام پیشگیرانه و کنترلی به منظور عدم ورود این بیماری به استان انجام شده است، گفت: اخیراً نیز پایش و نمونه‌برداری را در سه مرحله انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: در بازارچه عرضه پرندگان، واحدهای طیور سنتی روستاها و واحدهای صنعتی شامل مرغداری‌های گوشتی، تخم‌گذار و مرغ مادر پایش و نمونه‌برداری انجام شده است.

رسولی گفت: نمونه‌برداری‌های انجام شده نشان دهنده این بود که هیچ گونه رد پایی از بیماری آنفولانزای فوق پرندگان در استان مشاهده نشده است.

وی بیان کرد: بیماری که در انسان اتفاق می‌افتد جزو آنفولانزای فصلی است، ترسی که داریم این است که ویروس آنفولانزای پرندگان با ویروس آنفولانزای انسانی حالت نوترکیبی داشته باشد و ویروسی به وجود آید که انسان، دام و ... را مبتلا کند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه تلاش ما بر این است تا حد امکان کانون‌های بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان را نداشته باشیم، افزود: این به این معنی است که ویروسی از آنفولانزای پرندگان نداشته باشیم تا با ویروس آنفولانزای انسانی حالت نوترکیبی ایجاد شود و مشکل پاندومی را به وجود آورد.

وی با بیان اینکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان روی بحث اقدامات کنترلی آنفولانزای فصلی به ویژه در ایام اربعین تلاش می‌کند، گفت: در این زمینه اقدامات قابل توجهی انجام می‎شود.

انتهای پیام/.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان