اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. آبان 1395 - 7:17   |   کد مطلب: 21647
مدیرکل اداره‌ راهداری و حمل‌ونقل جاده‎ای همدان از افزایش 10 درصدی تعرفه اتوبوس‌های مسافربری همدان به مرز مهران خبر داد و گفت: زائران در صورت مشاهده تخلف می‌توانند مراتب را به نیروهای مستقر در اداره‌ راهداری گزارش کنند.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، محمد رودباری با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با انجمن صنفی حمل و نقل و مسافر،‌ اظهار کرد: انجمن صنفی حمل و نقل و مسافر آمادگی کامل دارد در حد امکانات و تجهیزات خدمات ارائه دهد.

وی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل، امسال نیز همچون سال‎های گذشته فعالانه در جابجایی زائران اربعین حسینی شرکت می‌کند؛ گفت: اداره کل حمل و نقل استان مسئول کمیته حمل و نقل و سوخت است.

مدیرکل اداره‌ راهداری و حمل‌ونقل جاده‎ای استان همدان گفت: هماهنگی‌های لازم با تمام جایگاه‌ها و مجتمع‌های خدمات رفاهی و مدیران آنها صورت گرفته که از نظر بحث سوخت و CNG در ایام اربعین مشکلی ایجاد نشود.

وی با تأکید بر اینکه مجتمع‌های خدمات رفاهی نسبت به گذشته آمادگی بیشتری برای میزبانی از زائران حسینی دارند، بیان کرد: تمام مجتمع‌های خدمات رفاهی مورد بازدید قرار گرفته و آمادگی وجود دارد تا رسالت خود را در میزبانی از زائران انجام دهند.

رودباری با اشاره به تجهیز و آمادگی در بحث راهداری از جمله ماشین‌آلات و تجهیزات، شن و نمک و لوازم موردنظر، افزود: راهداری آمادگی دارد در صورت تغییر شرایط جوی بلافاصله با امکانات و تجهیزات وارد عمل شده و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث تابلو، خط‌کشی، چراغ‌های چشمک‌زن، روشنایی‌ها در مسیر و انجام کارهایی در سطح راه‌ها عمدتاً انجام شده است.

مدیرکل اداره‌ راهداری و حمل‌ونقل جاده‎ای استان همدان به آمادگی راهدارخانه‌ها برای استراحت موقت زائران و انجام فریضه نماز اشاره کرد و یادآور شد: در راهدارخانه‌ها اماکنی به این منظور برای زائران در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: در پایانه‌های اتوبوسی علاوه بر اتوبوس‌های انتقال زائران به مرز مهران به صورت رفت و برگشت اتوبوس‌های آماده و کشیک نیز در نظر گرفته شده تا در صورت بروز مشکلات احتمالی برای اتوبوس‌های زائران در انتقال زائران به اماکن امن فعال باشند.

رودباری به آمادگی پایانه مسافری انقلاب شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: در این پایانه اسکان اضطراری با هماهنگی دیگر دستگاه‌ها از جمله هلال احمر صورت نیاز فراهم شده است.

وی با اشاره به هماهنگی صورت گرفته با شرکت‌های اتوبوسرانی برای تنظیم صورت ‌وضعیت اتوبوس‌ها به صورت دربستی یا رفت و برگشتی از مبدأ، ‌بیان کرد: این امر به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل در مهران برای برگشت است.

مدیرکل اداره‌ راهداری و حمل‌ونقل جاده‎ای استان همدان با بیان اینکه بسته‌های حمایت سوخت برای ناوگان اتوبوسی لحاظ شده است، گفت: دستگاه‌هایی مثل هلال احمر، راهداری و اورژانس آمادگی کامل را در ایام اربعین دارند.

وی تصریح کرد: چراغ‌های گردون برای افزایش ایمنی در کنار جاده نصب شده و پلیس راه استان نیز با توجه به اینکه جز اعضای کمیته حمل و نقل و سوخت است آمادگی کامل برای برقراری ارتباط ایمن و منظم در راه‌ها را دارد.

رودباری با اشاره به افزایش ناچیز در هزینه درصد حمل و نقل زائران به مرز مهران، افزود: با پیشنهاد انجمن صنفی و بررسی افزایش 10 درصدی در حمل و نقل زائران صورت گرفته است که چشمگیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: زائران می‌توانند در صورت مشاهده تخلف در حمل و نقل زائران از جمله افزایش غیرمتعارف قیمت‌ها این موارد را به اداره کل حمل و نقل استان گزارش کنند.

مدیرکل اداره‌ راهداری و حمل‌ونقل جاده‎ای استان همدان به استقرار 24 ساعته نیروها اشاره کرد و یادآور شد: زائران در صورت مشاهده تخلف می‌توانند مراتب را برای رسیدگی به نیرو‌های حمل و نقل مستقر در پایانه گزارش کنند.

انتهای پیام/.

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان