اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. آبان 1395 - 9:47   |   کد مطلب: 21621
کارگردان انیمیشن سینمایی «ناسور» با اشاره به اینکه این انیمیشن در هفته‌های اینده در سینماهای آمریکا و کانادا به پرده سینما خواهد رفت افزود: سینماهای هالیوودی با نمایش این انیمیشن اثری متفاوت را تجربه خواهند کرد.

به گزارش صبح الوند، کیانوش دالوند در گفتگو با صبح الوند،  با بیان اینکه حماسه عاشورا  یک تراژدی و درماتیک فوق العاده است اظهار کرد: تهیه انیمیشن مرتبط با این موضوع  یکی از دغدغه های اصلی من بود و همین باعث شد که پس از انیمیشن رستم و سهراب به سراغ  آن بروم.

 

کارگردان انیمیشن سینمایی "ناسور"  ساخت انیمیشن در رابطه با عاشورا را موضوعی سنگین دانست و اظهار کرد: در این انیمیشن سعی شد  با استفاده از منابع معتبری همچون نفس المهموم، نوشته‌ی حاج شیخ عباس قمی  از تحریفات دینی جلوگیری شود.

 

وی با بیان اینکه ناسور بیانگر زخمی است که هرگز التیام نمی یابد افزود: این اسم راوی مظلومیت و ارادت شیعیان به امام حسین (ع) و جراحت ناشی  از شهادت مظلومانه امام حسین(ع) در دل آنان است که تا ابد التیام نمی یابد.

 

دالوند اظهار کرد: در مرحله تولیدی این کار 40 نفر به مدت 18 ماه با تمام احساس به کار پرداختند.

 

وی در خصوص تفاوت این انیمیشن با سایر انیمیشن ها گفت: در انیمیشن کوچکترین ضعف در چهره کیفیت ان را پایین می‌آورد در این انیمیشن هم امکان نشان دادن چهره نبود  اما همه این عوامل سبب شد تا از تکنیک های خاصی استفاده کنیم.

 

کارگردان انیمیشن سینمایی "ناسور" با اشاره به الگوبرداری مخاطب از شخصیت‌های فیلم‌های سینمای گفت: در این انیمیشن هم سعی شده است  حماسه عاشورا به شکلی باشد که این الگوبرداری  میان مخاطب و قهرمان انیمیشن رخ دهد.

 

دالوند با اشاره به اتفاقات و استقبال‌هایی که در زمان اکران این انیمیشن شده است اظهار کرد: خیلی از مسئولان و مردم در مورد این انیمیشن دیدگاه‌هایی داشتند که ازجمله آن می‌توان به سخنان همسر شهید هسته‌ای رضایی نژاد اشاره کرد که به نظر وی «ناسور» حق را درباره واقعه کربلا ادا کرده است و همچنین نقاشی زیبای دختر این شهید در خصوص انیمیشن ناسوراشاره کرد.

 

وی با اشاره به اینکه این انیمیشن در هفته‌های آینده در سینماهای آمریکا و کانادا به پرده سینما خواهد رفت افزود: سینماهای هالیوودی با نمایش این انیمیشن اثری متفاوت را تجربه خواهند کرد و این فیلم همزمان با ایران در کربلا هم به نمایش درآمده است .

 

کارگردان انیمیشن سینمایی "ناسور" با انتقاد از پیش‌داوری‌هایی که در خصوص انیمیشن در ایران صورت گرفته است  اظهار کرد: در ایران انیمیشین را مختص کودکان می دانند  و ان را اثری که برای رده‌های سنی دیگر نمی‌دانند درصورتی‌که  انیمیشن فقط مختص کودکان نیست حتی بعضی انیمیشن‌ها از درک کودکان خارج است. 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان