اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. آبان 1395 - 18:21   |   کد مطلب: 21507
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برپایی موکبی در مرز مهران با مدیریت این اداره کل به نام موکب حضرت علی‌اصغر(ع) خبر داد.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس،

حجت‌الاسلام محمد کاروند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه سال گذشته اوقاف استان همدان یک موکب در مرز مهران و یک موکب در کربلا برپا کرده بود، اظهار کرد: بنا به تصمیمات مسؤولان استان مقرر شد که استان همدان امسال در مرز مهران موکب برپا نکنند و برای خدمات بهتر بر روی موکب کربلا تمرکز کند.

وی افزود: در هفته اخیر بنا شد که موکبی در مرز مهران با مدیریت اوقاف همدان ایجاد و دو استان خراسان شمالی و لرستان معین استان همدان شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه در موکب کربلا از زائران اربعین پذیرایی می‌شود، ادامه داد: این موکب از تاریخ 25 آبان ماه تا چهارم آذرماه در پایانه مرزی مهران برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های موکب مهران از محل موقوفات سه استان تأمین می‌شود، افزود: از محل موقوفات استان‌های لرستان و خراسان شمالی موضوع تغذیه زائران مصوب شده است.

کاروند با اشاره به اینکه سال گذشته 30 نفر از کارکنان اوقاف استان در موکب مرز مهران خدمات‌رسانی می‌کردند، ادامه داد: عنوان اداری بر روی هیچ‌کدام از موکب‌ها نیست و سعی شده با نام اهل‌بیت(ع) نام‌گذاری شوند.

وی با تأکید بر اینکه استان همدان موقوفات زیادی برای سیدالشهدا(ع) دارد، افزود: بیشتر نیت موقوفات استان برای سیدالشهدا(ع) تعزیه، عزاداری و روضه‌خوانی است.

انتهای پیام/.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان