اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. آبان 1395 - 20:05   |   کد مطلب: 21480
٢٣ روز از حادثه تلخی که برای خانواده پزشک مشهور تبریزی رخ داد، می‌گذرد. روز نخست همه از شنیدن این خبر شوکه شدند؛ چراکه کمتر کسی بود که این پزشک مشهور را نشناسد. همه از او به‌عنوان یک پزشک مهربان با آن نسخه‌های پر از مهر و محبتش یاد می‌کردند، اما هیچ‌کس هرگز تصورش را هم نمی‌کرد که بعد از گذشت ١٨ روز نوک پیکان اتهام به سوی خود دکتر بچرخد و او خودش تنها مظنون قتل خانواده‌اش شود. پزشکی که در بین همه مردم محبوب شده بود، به گفته دوستش و نماینده مردم تبریز متهم به قتل خانواده‌اش اعلام شد.

به گزارش صبح الوند به نقل از شهروند، این درحالی است که همزمان با این اظهارات گفته می‌شد که این پزشک تبریزی به دست داشتن در قتل اعضای خانواده‌اش اعتراف هم کرده است اما این خبر لحظاتی پس از انتشار به‌طور کامل تکذیب شد. با این حال صبح دیروز شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور دراین‌باره گفت: «بر اساس اعلام نظر پزشکی قانونی، خانواده پزشک تبریزی بر اثر قرص برنج که در غذا استفاده شده بود، فوت کردند و به احتمال قوی  پزشک قاتل است. بقیه موارد و جزییات کار دستگاه قضائی است که باید پیگیری شود و کار پزشکی قانونی در این زمینه تمام شده است.»

روز گذشته نیز رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی جزئیات  بیشتری از پرونده پزشک تبریزی فاش کرد و به خبرگزاری صدا و سیما گفت: پزشک تبریزی از تاریخ ٢٩ مهر ماه با صدور قرار بازداشت موقت در اختیار ضابطیین قوه قضائیه قرار داردو  آنچه که تا به امروز مسلم است نذری بودن غذا ها منتفی بوده و بررسی‌ها نشان می‌دهد خود پزشک این غذاها را تهیه کرده است ولی انگیزه  وی هنوز از این قتل‌ها مشخص نیست. رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی در ادامه گفت:  پزشک در بازجویی‌ها ادعا کرده است که غذاها را خود تهیه کرده اما از مسموم بودن غذا ها خبری نداشته است. بررسی ها درباره این پرونده هتوز ادامه دارد و تیم تحقیق  به دنبال فاش سازی این پرونده است.

دکتر ع . ص چند وقتی می‌شد که سوژه فضای مجازی شده بود. او به دلیل تجویز نسخه‌های خاص برای برخی از بیمارانش سر و صدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به پا کرده بود. شهرت این پزشک عمومی تبریزی از آن‌جا آغاز شد که او در نسخه‌ای برای یکی از بیمارانش که سواد خواندن هم نداشته از داروخانه خواسته بود که اگر بیمارش در پرداخت هزینه دارو با مشکل مواجه شد با او تماس بگیرند. اقدامی انسان‌دوستانه که باعث شد تصویر این نسخه دست ‌به‌ دست در گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بچرخد و میلیون‌ها نفر در جریان این اقدام قرار بگیرند، اما نسخه‌های جالب دکتر به همین جا ختم نشد. او چندی بعد صدای شجریان و عقیلی را برای بعضی از بیمارانش تجویز کرد و معتقد بود که بیماران با گوش دادن به آواز این دو چهره مشهور موسیقی سنتی حال‌شان بهتر می‌شود. شاید به همین دلایل بود که خبر هولناک مرگ اعضای خانواده این پزشک خیّر تبریزی بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داشت و  خیلی زود به سوژه داغ شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد. خبرها حاکی از آن بود که شخصی گمنام، با مراجعه به مطب این پزشک جنجالی، با پرسیدن تعداد اعضای خانواده‌اش، به همان اندازه برای این پزشک و خانواده‌اش غذای نذری آورده و رفته است.

دکتر هم بعد از رفتن به خانه غذاها را به اعضای خانواده می‌دهد. بعد از آن خودش از خانه خارج می‌شود، اما خانواده‌اش با خوردن این غذای نذری بلافاصله بیهوش می‌شوند. ع.ص هم بعد از آمدن به خانه و مواجه شدن با چنین صحنه‌ای با اورژانس بیمارستان سینای تبریز تماس می‌گیرد و آنها را در جریان این ماجرای هولناک قرار می‌دهد. بلافاصله با حضور تیم‌های درمانی همه اعضای خانواده این پزشک جوان به بیمارستان سینا منتقل می‌شوند، اما مسمومیت غذایی به‌حدی بود که نامزد و مادربزرگ دکتر جانشان را در بیمارستان از دست می‌دهند. با اقدامات به موقع درمانی از افزایش تعداد قربانیان این حادثه مشکوک جلوگیری می‌شود و پدر، مادر و برادر دکتر از مرگ نجات پیدا می‌کنند. این تمام ماجرای هولناکی است که برای خانواده پزشک جنجالی رخ داد و همه را شوکه کرد، اما خبر شوکه‌کننده دیگر این بود که خود این پزشک، متهم به قتل خانواده‌اش است و می‌گویند که تمام مدارک علیه اوست.

هیچ‌کس این خبر را باور نمی‌کند. پزشکی که مهربانی را به خیلی‌ها یاد داد، حالا خودش در برابر اتهام قتل قرار دارد، آن هم قتل اعضای خانواده‌اش.  در حالی که همه تصور می‌کردند این پزشک خوش‌خط  تبریزی از شهرت خاصی برخوردار است، دادستان تبریز روز دوشنبه سوابق کاری و تحصیلی او را فاش کرد و گفت: «او تنها یک پزشک عمومی بوده که سابقه چندانی در طبابت ندارد. این پزشک در خانه سلامت یکی از محلات تبریز  طبابت می‌کرده که توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز به بخش خصوصی واگذار شده است.»

قاضی خلیل‌الهی حتی خیّر بودن این پزشک را هم رد کرد و در ادامه گفت: «اگر مبنای این موضوع انتشار یک نسخه پزشکی در فضای مجازی باشد، باید گفت که این موضوع در تحقیقات به اثبات نرسیده است.»

پیگیری مسئولان
ساعتی پس از انتشار خبر قتل اعضای خانواده دکتر ع.ص بود که بازار شایعات و گمانه‌زنی درباره این حادثه مشکوک داغ شد. عده‌ای از سوء قصد به جان دکتر سخن ‌گفتند، برخی هم این حادثه را انتقام شخصی عنوان کردند، اما نخستین اظهارنظر یک مقام رسمی درباره این حادثه صحبت‌های سیدجمال حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بود. او با قطعی اعلام کردن مسمومیت غذایی اعضای خانواده دکتر در این‌باره گفت: «مسمومیت غذایی این خانواده مشخص و قطعی شده است و خانواده پزشک جوان تبریزی به دلایل مشکوک و با غذای آلوده‌ نذری مورد سوءقصد قرار گرفته‌اند.»

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین حال عمومی این پزشک را خوب اعلام کرد و گفت: «او از این غذا نذری نخورده است و به همین دلیل مسموم نشده است، اما پلیس آگاهی پیگیر این مسمومیت مشکوک است.»

جزییات جدید
درست وقتی که جامعه همچنان متاثر از مرگ دو نفر از اعضای خانواده پزشک تبریزی بود، خبرهای جدید از این ماجرا رسید. خبرهای تأیید نشده در شبکه‌های مجازی از دست داشتن پزشک تبریزی در جریان مرگ خانواده‌اش حکایت داشت.

در نهایت نیز پزشکی قانونی صبح دیروز این خبر را در میان تمام گمانه‌زنی‌ها، تأیید و تکذیب‌ها و حواشی‌ مختلفش، تأیید کرد و گفت که این پزشک به احتمال قوی قاتل خانواده خودش است. احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی درباره این پرونده اعلام کرد که براساس اعلام نظر پزشکی قانونی خانواده دکتر بر اثر مصرف قرص برنج که در غذا بود، فوت کردند و به احتمال قوی پزشک قاتل است، البته این امر بحث قضائی است که باید پیگیری شود و کار پزشکی قانونی در این زمینه تمام شده است. بنابراین با این اظهارات رسمی، مشخص شده که پزشک معروف فضای مجازی، اتهام قتل اعضای خانواده‌اش را در پرونده قضائی‌اش ثبت کرده و باید منتظر تحقیقات بعدی در این رابطه ماند تا در صورت اثبات این موضوع، انگیزه اصلی این پزشک از چنین اقدام هولناکی مشخص شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان