اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. آبان 1395 - 13:07   |   کد مطلب: 21466
دانش آموز نخبه بسیجی همدان گفت: دستورات الهی برای ما کافی و قابل‌احترام است نه کنوانسیون‌های بین‌المللی که بخواهند برای ما تصمیم بگیرند که دانش آموزان زیر 18 سال در منازعات نظامی ورود پیدا بکنند یا نکنند اصلاً افتخار ما دانش آموزان بسیجی جهاد و شهادت است.

به گزارش صبح الوند،هفته بسیج دانش‌آموزی است و دیدن دانش‌آموزانی که ادامه‌دهنده راه شهدایی همچون شهید فهمیده هستند باعث ایجاد غرور و افتخاری برای هر ایرانی خواهد شد به همین منظور مصاحبه‌ای با محمد صالح صدر که هم‌اکنون نماینده دانش آموزان استان همدان در قرارگاه ملی اتحادیه انجمن‌های اسلامی،جانشین شورای علوی بسیج شهر همدان و مسئول انجمن و جانشینی فرماندهی مدرسه استعدادهای درخشان علامه حلی 1 همدان و به‌نوعی یک نخبه علمی و فرهنگی است صورت گرفت.

 

این دانش آموز نخبه بسیجی  به بیان نقش‌های مهم بسیج دانش‌آموزی که در زمینه‌هایی همچون تحصیل ، تهذیب و ورزش به فعالیت می‌پردازند اشاره و افزود: بسیج دانش آموزی کارهای خوبی در این زمینه انجام می‌دهند مثلاً در بخش علمی می‌توان به المپیادهای بسیج اشاره کرد که سطح آن از سطح آزمون‌های دیگر کشوری بسیار بالاتر است ،در بحث ورزشی هم که بحث مسابقات ورزشی بین مدارس است و در بحث تهذیب هم در قالب حلقه‌های صالحین به فعالیت می‌پردازد.

 

دانش آموزان در صحنه و پرچم دار مبارزه با طاغوت هستند

وی به نقش مهم دانش آموزان در مبارزه با طاغوت و استکبار پرداخت و اظهار کرد: دانش آموزان پیش از انقلاب پیشرو مبارزه با طاغوت و استکبار بودند سندش هم حماسه سی مهر همدان که مقدمه‌ی سیزده آبان 57 شد و دانش آموزان پرچم‌دار این حرکت بودند و امروز هم ما دانش آموزان درصحنه‌ایم و خواهیم بود.

 

صدر با اشاره به  آیه‌ی اول سوره‌ی مبارکه احزاب گفت: مبحث مقابله و جهاد با استکبار از احکام دین است و این بدین معناست که اگر فرد به سن تکلیف برسد همان‌گونه که نماز بر او واجب می‌شود جهاد هم بر او واجب می‌شود. جهاد یک واجب کفایی است و این احکام، دستورات الهی به ما می باشد.

 

وی تأکید کرد:  دستورات الهی برای ما کافی و قابل‌احترام است نه کنوانسیون‌های بین‌المللی که بخواهند برای ما تصمیم بگیرند که دانش آموزان زیر 18 سال در منازعات نظامی ورود پیدا بکنند یا نکنند و اصلاً افتخار ما دانش آموزان بسیجی جهاد و شهادت است.

 

شهید فهمیده نشان داد مبارزه با ظلم و ستم کوچک و بزرگ نمی شناسد

جانشینی فرماندهی مدرسه استعدادهای درخشان علامه حلی  اظهار کرد: شهید بسیجی محمدحسین فهمیده، باجان فشانی خود به همگان نشان داد که مقابله با ظلم و ستم بزرگ و کوچک نمی‌شناسد. ما دانش آموزان هم به تبعیت از این رهبر کوچک 13 ساله پا به میدان نبر با استکبار گذاشته‌ایم.

 

 این دانش آموز نخبه بسیجی اظهار کرد: امروزه با اضافه شدن بعدی دیگر مبارزه ، که فضای جنگ نرم و فضای مجازی، می باشد کار ما سخت‌تر شده است و یک جوان بسیجی رسالتی دارد که باید به آن بپردازد. ازجمله پرداختن به تحصیل. درس خواندن فقط صرف این نیست که در میان دانش آموزان دیگر جاذبه داشته باشیم بلکه دلیل اصلی این است که دانش آموزان متعهد ما باید در آینده ستون‌های انقلاب باشند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان