اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. آبان 1395 - 18:23   |   کد مطلب: 21430
یک پژوهنده حوزه میرسیدعلی همدانی گفت: متأسفانه برخی مسؤولان از روی عدم آگاهی با ظرفیت‌ نخبگان گذشته استان، برخورد مناسبی نمی‌کنند.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، در آستانه سفر علی جیحونیان به هندوستان به منظور حضور در همایشی بین‌المللی برای ارائه مقاله در مورد «تأثیر ایرانی‌ها بر هندوستان» که یکی از این شخصیت‌ها میرسیدعلی همدانی است؛ گفت‌و‌گویی با این مستندساز مدرس دانشگاه و پژوهنده حوزه میرسیدعلی همدانی ترتیب دادیم.

علی جیحونیان با بیان اینکه همدان دارای ظرفیت‌های خاص نخبه‌پروری کم‌نظیر و بی‌نظیر به لحاظ اقلیمی و جغرافیایی است،‌ اظهار کرد: عقبه بسیار خوبی از نخبگان در جهان اسلام و ایران بعد از اسلام داریم.

وی با بیان اینکه نخبگان بعد از اسلام فضای پرامیدی را می‌توانند برای جامعه جوان ایجاد کنند، به آگاهی کامل رهبر معظم انقلاب در فضای تاریخ‌شناسی، شخصیت‌شناسی و علم رجال‎شناسی و صحبت‌های حکیمانه ایشان اشاره کرد و متذکر شد: پیشنهادات ابلاغی مقام معظم رهبری به جامعه مخاطب، توصیه‌های امید‌آفرین برای قشر جوان است و باید مد نظر قرار گیرد.

این مدرس دانشگاه تشریح کرد: متأسفانه برخی مسؤولان از روی عدم آگاهی با ظرفیت‌های نخبگان گذشته استان به خاطر نداشتن اطلاعات کافی و قضاوت و صرفاً براساس شنیده‌ها و نه تحقیقات بد برخورد می‌کنند.

وی با اشاره به دیدار جمعی از مسؤولان و نخبگان استان همدان با رهبر معظم انقلاب در 19 تیرماه سال 83، یادآور شد: در حوزه توجه به بیانات مقام معظم رهبری دارای ضعف مطالعه و پژوهش هستیم، در حالی که باید دید ایشان چه توصیه‌هایی در هر مقطع برای پیشبرد امور دارند.

جیحونیان، فراز مهمی از سخنان مقام معظم رهبری در مورد یک مقدمه تاریخی را یادآور شد و اظهار کرد: رهبری در این بیانات فرمودند که این منطقه (همدان) به هر دلیلی یا دلیل جغرافیایی یا تاریخی منطقه‌ای است که استعداد در آن پرورش پیدا می‌کند؛ یعنی جوان امروز همدان، ملایر، نهاوند، کبودراهنگ و بقیه نقاط این استان می‌تواند این امید را داشته باشد که بشود ابن سینا، بشود رشیدالدین فضل‌الله، بشود میرسیدعلی همدانی، بشود آخوند ملاحسین قلی و بشود آخوند ملاعلی معصومی.

وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری در این بیانات مدبرانه، توصیه‎های حکیمانه‎ای به جوانان دارند، تشریح کرد: از سوی برخی در بحث میرسیدعلی همدانی شائبه وجود داشت که البته با فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به این اندیشمند بزرگ، جای بحث باقی نمی‌ماند.

این پژوهنده حوزه میرسیدعلی همدانی با طرح این سؤال که باید دید با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری و شرایط فعلی جامعه، مسؤولان با این موضوع چگونه برخورد می‌کنند؟ بیان کرد: متأسفانه برخی مسؤولان از روی عدم آگاهی و ناخواسته آب در آسیاب دشمن می‌ریزند و مراکز و حوزه‌های امیدآفرین را از ما می‌گیرند.

وی با بیان اینکه برخی مسؤولان عنوان می‌کنند چرا باید در مورد سه شخصیت میرسیدعلی، رشیدالدین فضل‌الله و بوعلی سینا کار شود؟ گفت: می‌گویند که چرا برای این سه شخصیت کار می‌کنید.

جیحونیان اظهار کرد: به آنهایی که با عدم شناخت و آگاهی در بحث میرسیدعلی همدانی سؤوال ایجاد کرده‌اند،‌ توصیه می‎کنم در مورد این مرد بزرگ، اقدامات و خدمات شاخصش در جهان اسلام مطالعه کنند.

این پژوهنده حوزه میرسیدعلی همدانی با بیان اینکه شهید مطهری هم در کتاب «خدمات متقابل ایران و اسلام» درباره میرسیدعلی همدانی و نقش او در کشمیر برای اشاعه اسلام به نیکی یاد می‌کند، خواستار توجه به این مطالب شد.

انتهای پیام/.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان