اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. آبان 1395 - 17:04   |   کد مطلب: 21378
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان خبر داد
برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس همزمان با 14 استان در همدان
جانشین فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) همدان با بیان اینکه برگزاری رزمایش الی بیت المقدس، 13 و 14 آبان ماه در 14 استان کشور پیش‎بینی شده است، گفت: این رزمایش در همدان همزمان با دیگر استان‌های کشور برگزار می‎شود.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، سردار مظاهر مجیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از اهداف دشمن، استفاده از ارتش‌های نیابتی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری، توانستند توطئه بزرگ طراحی شده برای جمهوری اسلامی را در آن سوی مرزها خفه کنند.

وی افزود: تدابیری اندیشیده شد تا نیروهای مردمی، در کشورهای مختلف منطقه مثل عراق و سوریه توانستند در کنار نیروهای مستشاری قرار گیرند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: دشمنی که درصدد زمین‎گیر کردن جمهوری اسلامی ایران بود، خود صدها کیلومتر دورتر از مرزهای ایران زمین‌گیر شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای مردمی در عراق، سوریه و یمن مشابه بسیج در ایران راه‌اندازی شده و آمادگی دفاعی بالایی دارند، در ادامه هدف اصلی دشمن را از بین بردن نظام جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: باید نیروهای مردمی بیشتر از هر سازمانی برای مقابله با دشمن آمادگی داشته باشند.

سردار مجیدی با بیان اینکه برای مقابله با دشمن و اقدام در مباحث دفاعی، گردان‌های امام حسین(ع) در کل کشور راه‎اندازی شد، افزود: 11 گردان امام حسین(ع) با ساز و برگ و تجهیزات در تیپ انصارالحسین(ع) استان همدان سازماندهی شده است.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج برای دفاع از کوی و برزن و برای مقابله با تهدیدها باید سازمانی را پیش‌بینی می‎کرد، تاکید کرد: مجموعه سازمان بسیج گردان‌های عاشورا با محوریت پایگاه‎های مقاومت و گردان‎های واکنش سریع که به صورت حوزه محور تعیین و با عنوان گردان‎های الی بیت‎المقدس سازماندهی شده‎اند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان ادامه داد: در همدان 46 گردان الی بیت‎المقدس را سازماندهی کرده‌ایم که بیشتر در حوزه دفاع از کوی و برزن و امنیت داخلی به کار گرفته می‎شوند.

وی با اشاره به اینکه گردان‎های الی بیت المقدس در استان مراحل مورد نیاز را پشت سر گذاشته و آموزش‎ها را سپری کرده‎اند، افزود: با گذشت هفت ماه از سال گردان‎های الی بیت‎المقدس استان همدان به مرحله‎ای رسیده‎اند که بتوانند آموخته‎های خود را در قالب رزمایش به اجرا درآورند.

سردارمجیدی با اشاره به اینکه برگزاری رزمایش الی بیت‎المقدس در تاریخ 13 و 14 آبان ماه در 14 استان کشور پیش‎بینی شده است، افزود: این رزمایش در همدان همزمان با دیگر استان‌های کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه رزمایش الی بیت‌المقدس تحت قرارگاه خاتم‎الانبیاء سازماندهی شده است، بیان کرد: اکنون آمادگی لازم برای برگزاری رزمایش در تاریخ‌های قید شده در استان همدان وجود دارد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه سال‎های گذشته بیشتر ماموریت در اردوگاه‌ها و در محل رزمایش‌ها انجام می‌شد، بیان کرد: امسال برگزاری رزمایش همزمان با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی شد.

وی یکی از برنامه‎های اصلی گردان‌های الی بیت‌المقدس را برای روز ملی مبارزه با استکبار جهانی حضور این گردان‎ها در راهپیمایی دانست و افزود: گردان‎های الی بیت‎المقدس روز 13 آبان برنامه استکبارستیزی را خواهند داشت.

سردارمجیدی با بیان اینکه حضور گردان‌های الی بیت‌المقدس در راهپیمایی 13 آبان از ساعت 9 صبح آغاز می‌شود، افزود: گردان‌ها از میدان امامزده عبدالله (ع) همدان به سمت میدان امام(ره) راهپیمایی می‌کنند و پس از آن معاون آموزش بسیج اساتید کشور سخنرانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از برنامه راهپیمایی نیروهای گردان‌های الی بیت‌المقدس در تمام شهرستان‌ها به مناطق عملیاتی پیش‎بینی شده حرکت کرده و برنامه‎های رزمایش را آغاز می‌کنند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان بیان کرد: عملیات‎هایی به عنوان برنامه‎های تاکتیکی، گردان‎ها تاخیری، ضد هلی برن، کمین، پدافند غیر عامل و امداد و نجات پیش‎بینی شده است.

وی با بیان اینکه سعی شده از توانمندی مجموعه‎های سپاه و بسیج در رزمایش استفاده شود، افزود: 11 هزار نفر از نیروها در این رزمایش شرکت کرده‎اند که برای جابجایی آنها باید دستگاه‎های دولتی نیز کمک کنند.

سردار مجیدی با بیان اینکه در روز 14 آبان ماه برنامه رزمایش با مراسم سان آغاز می‌شود و پس از انجام سخنرانی رزمایش آغاز به کار می‌کند، ادامه داد: رزمایش با ابلاغ دستور و رمز عملیات ابلاغی از کشور با حضور مسوولان و نیروهای سازماندهی شده آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: در کنار این 46 گردان الی بیت‎المقدس یک گردان کوثر که از سوی خواهران سازماندهی شده برنامه خود را انجام خواهند داد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان بیان کرد: گردان‎های الی بیت‌المقدس در روز 13 و 14 آبان ماه جواب دندان‎شکنی را به دشمن خواهند داد.

وی با بیان اینکه امروز نیروهای با انگیزه خواستار شرکت در ماموریت‎های برون مرزی برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) هستند، افزود: در استان همدان یکی از اولویت‎های پیش بینی شده جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم است.

سردار مجیدی با بیان اینکه در یک سال گذشته مردم کمک‎های بسیار خوبی داشتند، ادامه داد: 1.5 میلیارد تومان کمک غیر نقدی و به همین میزان کمک نقدی شده که نشان از باور دینی مردم دارد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس در بین نیروهای نسل چهارم انقلاب اسلامی رسوخ پیدا کرده است، افزود: امیدواریم خدا توفیق دهد بتوانیم رسالتی که شهدا برای ما لحاظ کرده‎اند را به عنوان سرباز ولایت و رهبری انجام دهیم.

انتهای پیام/.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان