اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. آبان 1395 - 11:46   |   کد مطلب: 21375
دانش آموز نخبه بسیجی همدانی موفق به کشف دارویی کاملا ایرانی شده است.

به گزارش صبح الوند، همزمان با فرارسیدن هفته بسیج دانش آموزی بر آن شدم  تا با یکی از نوجوانان  نخبه بسیج دانش آموزی استان همدان مصاحبه ای داشته باشم.

 

محمد جواد ونایی که دانش آموز سال چهارم رشته تجربی مدرسه علامه حلی است  از دانش آموزان بسیجی نمونه این مدرسه است که علاوه بر کسب مقام های علمی و ورزشی موفق به اختراع دارویی کاملا ایرانی شده است.

 

وی که خانواده ای کاملا فرهنگی و پدرش معلم شیمی است از بچگی با حضور در پژوهش سراها و آزمایشگاه ها به همراه  پدرش به کارهای علمی علاقه مند می شود تا اینکه با ورود به مقطع دبیرستان موفق به کشف دارویی جدید می شود.

 

این دانش آموز نخبه بسیجی به بیان جزئیات  اختراع خود که گامی در جهت اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خروج ارز از کشور است پرداخت و اظهار کرد: پس از آنکه فهمیدم برای خرید یک دارو چه مقدار ارز باید از کشور خارج شود به فکر تولید یک پماد ساده افتادم شاید مشابه ان در ایران باشد ولی تولیدات دیگر ترکیبات شیمیایی فراوانی دارند این پماد هم جنبه اقتصاد مقاومتی و هم از خروج ارز به خارج از کشور جلوگیری می کند.

 

وی با درخواست همکاری از مسئولان جهت صادرات این پماد به خارج از کشور گفت: این طرح با کمترین هزینه اجرا شده است که در صورت همکاری برای صادرات آن به اقتصاد کشور کمک شایانی خواهد کرد.

  

ونایی حمایت روحی و روانی مسئولان را در این برهه از کارش بسیارموثر دانست و اظهار کرد: حمایت روحی و روانی مسئولان بسیار خوب است اما آن‌قدر زیاد حمایت نمی‌شود که البته به نظر بنده در این مرحله از کار همین مقدار هم کافی است.

 

کمبود امکانات آزمایشگاهی مانع از بروز استعداد خیلی از دانش آموزان می شود

این دانش آموز نخبه بسیجی با انتقاد از نبود آزمایشگاه مناسب در مدرسه‌ای که  برترین‌های علمی شهرستان ملایر در آن قرارگرفته شده‌اند اظهار کرد: در اطراف من واقعاً دوستان بسیار باهوشی هستند اما به دلیل نبود امکانات مخصوصاً امکانات آزمایشگاهی موفق به ارائه طرح‌های خود نمی‌شوند و من هم به پژوهش سرای دانش آموزی که با آن در ارتباط هستم برای انجام کارهایم می‌روم.

 

وی از عضویت خود در بسیج گفت و افزود: من هم‌اکنون فرمانده پایگاه مدرسه علامه حلی ملایر هستم و باعث افتخارم هست که عضو بسیج هستم.

 

ونایی با اشاره به شخصیت شهدای دانش‌آموز علی‌الخصوص شهید فهمیده گفت: من الان دوستان خودم را می‌بینم که با همین سن و سال می‌خواهند بروند بجنگند شاید توانش را نداشته باشم زیرا واقعاً دل‌شیر می‌خواهد که بتوانی چنین حرکتی را انجام دهی.

 

اگر شهید فهمیده ها نبودند ما امنیت نداشتیم

این دانش آموز نخبه بسیجی افزود: شاید این حرف‌ها تکراری باشد اما اگر این‌ها نبودند ما این امنیت را نداشتیم.

 

وی در پایان با تشکر از پدر، مادر و خواهرش گفت: پدر و مادرم چون هر دو از قشر فرهنگی و زحمت‌کش جامعه بودند بسیار من را راهنمایی و خواهر بزرگم هم که خود یک دانشجوی نخبه است به‌نوعی الگویی برای من هست و یک انرژی مضاعف به من می‌دهد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان