اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. آبان 1395 - 11:52   |   کد مطلب: 20979
مدیر دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان، از رقابت ۱۷۰ نفر خواهر و برادر در یازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدها متان در همدان خبرداد و گفت: این دوره از جشنواره به میزبانی کانون امام صادق(ع) برگزار شد

به گزارش صبح الوند، هادی فیض منش گفت: با توجه به تهاجم خون فرهنگی دشمنان در جامعه  اسلامی باید به قرآن کریم پناه برد و به این ریسمان محکم الهی چنگ زد.

 وی افزود: حاملین و مفسرین قرآن در راهی قدم گذاشته‌اند که قدم بسیار بزرگ و باعظمت از دیدگاه همه مسلمانان است، با این وجود، عده‌ای باید در جامعه حضور داشته باشند که قرآن کریم را عملی کنند.

 مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان اظهار داشت: یکی از تفاوت های جشنواره امسال قرآنی مدها متان، ثبت نام اینترنتی فعالان قرآنی با سایر جشنواره های سال های اخیر است.

فیض منش عنوان کرد: در این دوره از جشنواره قرآنی ١٧٠ نفر خواهر و برادر رنج سنی بالای ١٦ سال در رشته های حفظ کل، حفظ ٢٠ جزء، قرائت، ترتیل، تصحیح قرائت نماز و اذان با هم رقابت کردند.

 وی تاکید کرد: همچنین ٥٥ نفر از شرکت کنندگان در بخش تصحیح قرائت نماز در رده سنی زیر ١٦ سال شهرستان رزن شرکت کردند که از این تعداد ٢٦ نفر خانم و ٢٩ نفر آقا بودند.

 مدیر دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان اظهار داشت: همه کسانی که در این دوره از جشنواره حضور دارند نفرات برتر و منتخب قرآنی هستند اما با توجه به شرایط محیطی که وجود دارد سطح بندی های قرآنی انجام می شود و نفرات اول هر رشته به مرحله کشوری استان قم در آذرماه سال جاری راه می یابند.

 فیض منش بیان داشت: تمامی برنامه های یازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدها متان با همکاری اعضای کانون های مساجد به ویژه کانون فرهنگی و هنری امام صادق(ع) انجام شده است.

 

 قرآن شفاعت گر بشریت است

 حسن مظاهری ، مدیرکانون فرهنگی و هنری امام صادق (ع) مریانج نیز گفت: قرآن کریم شفاعت‌گری است که شفاعتش پذیرفتنی و سخنگویی است که همه کلمات آن از سوی خداوند تصدیق شده است.

 وی افزود: قرآن کریم همانند اهل بیت(ع) هر کس را در قیامت مورد شفاعت قرار دهد، این شفاعت پذیرفتنی است و امیدوارم جایگاه فعالان قرآنی بهشت برین خدای متعال باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان