اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. مهر 1395 - 21:13   |   کد مطلب: 20891
دکتر محسن آشوری در برنامه" گفت و گوی اجتماعی" از شبکه رادیویی گفت و گو اظهار داشت: رسانه یکی از مهمترین عناصر فرهنگ سازی در ازدواج است. از این رو رسانه های ایران اعم از مکتوب و ملی در این راستا دارای وظایف مشخصی هستند.

به گزارش صبح الوند؛ به نقل از آرتنا، برنامه "گفت و گوی اجتماعی" با موضوع بررسی پدیده های نوین و نقد آن درافزایش سن ازدواج و خطرات آن ، با حضور دکتر طیبه میرزا اسکندری (فعال فرهنگی، کارشناس اجتماعی و استاد دانشگاه) و دکتر محسن آشوری (استاد دانشگاه، آسیب شناس اجتماعی و کارشناس خانواده) از شبکه رادیویی گفت و گو به روی آنتن رفت.
در این برنامه دکتر طیبه میرزا اسکندری با اشاره به سبک زندگی افراد در ازدواج گفت: سبک زندگی یکی از مهم ترین متغییرات افراد در ازدواج محسوب می شود، بنابراین بایستی برای بررسی و تحلیل مشکلات افزایش سن ازدواج،  سبک زندگی را مورد نظر قرار داد.
وی همچنین در ادامه افزود: سبک زندگی افراد امروزه به گونه ای است، که فرهنگ بومی گذشته و سبک گذشته در جریان زندگی بسیار کم رنگ شده و همه با فاکتورهای دهکده ی جهانی زیست می کنند.
این فعال فرهنگی با تاکید به فرهنگ سازی ازدواج در کشور ایران، اظهار داشت: با همه ی تحولاتی که بر جامعه وارد شده است، باید بتوانیم برای انطباق شرایط با فرهنگ ایرانی تدبیری را در نظر داشته باشیم.
وی همچنین در خصوص نقش رسانه در این باره توضیح داد: رسانه های مختلف و به ویژه رسانه ملی می تواند در فرهنگ سازی و معرفی ازدواج صحیح به جوانان نقش بسیار موثری را داشته باشد.
در بخش دیگر برنامه گفت و گوی اجتماعی از شبکه رادیویی گفت و گو دکتر محسن آشوری با اشاره به عوامل فرهنگی ازدواج گفت: رسانه یکی از مهمترین عناصر فرهنگ سازی در ازدواج است. از این رو رسانه های ایران اعم از مکتوب و ملی در این راستا دارای وظایف مشخصی هستند.
وی همچنین در ادامه افزود: برای جلوگیری از افزایش سن ازدواج در ایران برنامه ریزی واحد و یک پارچه ی سازمانی وجود ندارد، و بر همین اساس فرهنگ سازی در این زمینه به خوبی پیش نمی رود. به طوری که هر کدام از نهادها دچار پراکنده گویی هستند.
این آسیب شناس اجتماعی با تاکید به سبک زندگی در افزایش سن ازدواج در کشور، اظهار داشت: تغییر سبک زندگی، شبکه های ماهواره و عواملی از این دست به تدریج باورهای اجتماعی ما را دستخوش تغییر قرار داده اند.
 
فایل صوتی برنامه "گفت و گوی اجتماعی" از وبگاه شبکه رادیویی گفت و گو قابل دریافت است، این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت 13:30 از شبکه ی رادیویی گفت و گو پخش می شود.

انتهای پیام/.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان