اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. مهر 1395 - 12:03   |   کد مطلب: 20876
مدیرکل محیط زیست همدان گفت: روز جهانی غذا فرصتی برای توجه هر چه بیشتر به این حوزه و معطوف شدن ذهنها به خروج از شرایط فعلی است

به گزارش صبح الوند، محمد محمدی در همایش غذا با اشاره به شعار "آب و هوا تغییر می‌کند تولید غذا و شرایط کشاورزی هم باید تغییر کند " گفت: غفلت از توجه به اقلیم باعث بسیاری پیامدهای ناگوار ازجمله تخریب محیط زیست و افزایش گرسنگی در جوامع شده است.

وی افزود: صرف نظر از مفهوم توسعه با شرایطی مواجه هستیم که زمین شرایط تحمل وضعیت موجود را ندارد و با روند فعلی در آینده حیات با مشکل مواجه می‌شود و به این دلیل مراجع سیاست‌گذار در نقاط مختلف دنیا باید به مسائل این موضوع توجه کنند.

 

مدیرکل محیط زیست همدان با بررسی دوره‌های مختلف تعامل انسان با محیط گفت: امروزه موضوع تطابق با شرایط محیط مطرح است اما ما همچنان در تقابل با محیط زیست هستیم و بهره‌برداری‌های بی رویه از محیط زیست را شاهدیم.

 

وی به وقوع گرمایش جهانی اشاره کرد و افزود: زمین برای حفظ تعادل خود با بهره‌گیری از قابلیت گلخانه‌ای شرایط حیات را برای ساکنانش فراهم می‌کند.

 

محمدی با اشاره بد‌رفتاریها نسبت به زمین گفت: از سال 1900 تا به امروز دمای زمین 6 تا 8 درجه افزایش یافته و تأثیرات تاسف‌بار این موضوع بیابان‌زایی، تهدید امنیت غذایی و کاهش منابع آب و مشکلات این چنینی را به همراه داشته است.

 

وی با اشاره به ارتباط بین تهدید امنیت غذایی و مواجهه با محیط زیست تصریح کرد: کشت محصولات نامتناسب با شرایط منابع آب، خاک و اقلیم مشکل‌ساز است و تلاشها برای برون‌رفت از این شرایط و تشکیل کارگروههای مرتبط و مشارکت مجموعه‌های علمی موضوعی مهم است.

 

مدیرکل محیط زیست همدان گفت: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی امروزه عدم توازن در توزیع غذا را شاهد هستیم و مناطق محروم‌تر آسیب پذیرتر هستند در حالیکه توازن‌بخشی و اولویت تغذیه‌ای اهمیت بسیاری دارد.

 

وی با بیان اینکه مدیریت نامناسب منابع و مصرف تهدیدات جدی به همراه دارد، اظهار کرد: راهکارهای برون رفت این موضوع در سطح جهان در کنوانسیونهای جهانی بررسی شده است. 

 

محمدی تأمین منافع نسلهای آینده را مهم دانست و ابراز امیدواری کرد که رفتاری متناسب با شأن و فرهنگ ایرانی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان