اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. مهر 1395 - 7:43   |   کد مطلب: 20862
تاکید رییس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان:
اجرای پروژه های شهری بر اساس اولویت ها
رییس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: پروژه های شهری باید بر اساس اولویت ها اجرا شوند.

به گزارش صبح الوند، حميدرضا طبي‌مسرور در جلسه بررسی مسایل پروژه های شهری که با حضور معاون فنی عمرانی،مدیرعامل سازمان عمران و مسولان فنی عمرانی مناطق شهرداری همدان برگزار شد با بیان این مطلب افزود: با توجه به شروع فصل سرما در همدان به سمتی حرکت می کنیم که به سمت توقف عملیات اجرایی بعضی از پروژه ها می رویم که می طلبد بررسی مشکلات این حوزه بررسی شود.

طبی مسرور با بیان اینکه اجرای پروژه های عمرانی در فصل سرما هزینه بر بوده و فاقد کیفیت لازم است، اضافه کرد: برگزاری این جلسه در راستای همفکری و هم اندیشی برای بررسسی مسایل اجرای پروژه ها است چرا که خروجی اینگونه جلسات به نفع مدیریت شهری و عواید آن نیز برای شهروندان خواهد بود.

رییس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد:بخش فنی و عمرانی یکی از پرمشغله تررین بخشهای شهرداری محسوب می شود که در نهایت بازخورد فعالیت این حوزه در افتتاحیه پروژه ها دیده می شود.

حمید رضا طبی مسرور تقدیر از زحمات پرسنل و عوامل فنی و عمرانی شهرداری را ضروری دانست و اظهار کرد: با این حال آنگونه که شایسته است از این افراد تقدیر به عمل نمی آید.

طبی مسرور اجرای به موقع و به هنگام پروژ] ها را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: در سنوات گذشته پروژه هایی در سطح شهراجرایی شده که قابل استفاده نبوده و ما در مقابل مردم و بیت المال نمی توانیم پاسخگوباشیم که نمونه های آنها پارکینگ طبقاتی مظفریه است که متاسفانه پروژه ای که میلیاردها تومان هزینه در برداشته اما بلا استفاده باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه امروز عصر تکنولوژی است و خطا پذیری در اجرای پروژه های فنی و عمرانی شهری قابل قبول نیست، اظهار کرد: در طراحی و اجرای طرح ها باید با استفاده از سیستم های پیش رفته ای که امروزی در اختیار مهندسین است این خطاها را به حداقل رساند.

رییس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: زمانی که اجرای پروژه ها قائم به شخص و یا افراد باشد به این بخش آسییب وارد شده این موضوع به بخشهای دیگر را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

حمید رضا طبی مسرور با بیان اینکه مقیاس اجرای پروژه ها مشخص است اضافه کرد:باید از منابع موجود حداکثر بهره را برد و در اجرای طرح ا از جمله آسفالت کیفیت نباید فدای سرعت شود.

طبی مسرور زحمات معاونت و مجموعه فنی عمرانی شهرداری همدان را قابل تقدیر دانست و افزود: شهرداری همدان طی سنوات گذشته ثابت کرد که می تواند در مقیاس های مختلف تمامی پروژه ها بخوبی وارد شده و عملکرد خوبی داشته باشد.

وی با شاره به اینکه مقرر شده ادره مستقلی در شهرداری در خصوص آسفالت تشکیل شود، افزود: ضروئری است معابر سطح شهر شناسنامه دار شوند و با توجه به محدودیت منابع، اجرای آسفالت برای معابر اولویت دار انجام شود.

طبی مسرور در ادامه بر هماهنگی بخش های خدمات شهری با عمرانی شهرداری تاکید کرد و گفت: برای صدور پایانکار بخش های شهرسازی و عمرانی با هم هماهنگ باشند تا پس از صدور مشکل فنی دیگری وجود نداشته باشد.

در ادامه معاون فنی عمرانی شهرداری همدان ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه های شهری اظهار کرد: کمبود منابع از مهمترین مشکلات عمرانی  شهرداری است و به دلیل عدم پرداخت به موقعه مطالبات پیمانکارن بعضا با کاهش کیفیت کار مواجه هستیم.

موسی رسولی به تلاش شبانه روزی نیروهای حوزه فنی و عمرانی شهرداری اشاره کرد و افزود: در اجرای پروژه های عمرانی مسولیت بر عهده ما است اما متاسفانه اختیاری در خصوص فاز طراحی پروژه ها نداریم.

همچنین در این جلیه مدیر عامل سازمان عمران شهرداری همدان  گفت:اجرای آسفالت در سطح شهر بر اساس اولویت های تعیین شده انجام می شود.

نشهری اضافه کرد: اخیرا آسفالت بازیافتی با یک تغییر اساسی در طرح اختلاط توسط ماشین اجرا می شود که رضایتمندی را به همراه داشته که با این امر منابع عمومی و بیت المال نیز حفظ می شود.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان