اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. مهر 1395 - 8:45   |   کد مطلب: 20842
معاون سياسي و امنيتي استانداري همدان گفت: ابلاغ سياست هاي کلي انتخابات توسط رهبري فرزانه انقلاب علاوه بر رفع بسياري از دغدغه ها مسير انتخابات را روشن و شفاف کرد.

به گزارش صبح الوند، محمدابراهيم الهي تبار  در کارگروه تخصصي امور اجتماعي و فرهنگي افزود: اين سياست ها مي تواند بسياري از دغدغه هاي مسئولان برگزاري انتخابات که سالهاي گذشته با آن مواجه بودند را رفع کند.

وي اضافه کرد: شفافيت در اعلام علت رد يا تائيد صلاحيت يک داوطلب و عنوان اسم نهادي که فرد داوطلب را تائيد نکرده از مزاياي سياست کلي انتخابات است.

وي بيان کرد: در يکي از بندها به ضرورت تعيين نوع هزينه ها و منابع مجاز و غيرمجاز انتخاباتي و شفاف سازي منابع و هزينه هاي انتخاباتي داوطلبان پرداخته شده چون مردم نسبت به منابع تبليغات حساس بودند.

معاون سياسي امنيتي استانداري همدان تصريح کرد: داوطلباني که با هزينه پول هاي شبهه دار وارد مجلس مي شوند، عملکرد مطلوبي نخواهند داشت.

الهي تبار توجه به حق الناس بودن راي مردم را از ديگر مزيت هاي اين سند دانست و گفت: سند سياست هاي کلي انتخابات در راستاي افزايش اعتماد عمومي است.

وي تاکيد کرد: بايد با بهره گيري از مفاد اين سند انتخاباتي حرکتي که منشا آن تبلور مشارکت مردم در سرنوشت جامعه است عملياتي شود.

معاون سياسي امنيتي استانداري همدان معتقد است که برگزاري انتخابات يک زمينه براي افزايش سرمايه هاي اجتماعي و دخالت دادن مردم در سرنوشت کشور است و ملت ايران نشان داده اند که نسبت به تعيين سرنوشت خود حساس بوده و در زمينه مشارکت از کشورهاي الگو در منطقه هستند.

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي روز شنبه هفته جاري در اجراي بند يک اصل 110 قانون اساسي، سياست هاي کلي «انتخابات» را که پس از مشورت با مجمع تشخيص مصلحت نظام تعيين شده است، ابلاغ کردند.

*** وضعيت آسيب هاي اجتماعي اورژانسي است

الهي تبار بيان کرد: با توجه به اينکه در زمينه آسيبهاي اجتماعي در وضعيت اورژانسي قرار داريم بايد به فکر خدمات دهي و انجام برنامه ها و کارها بصورت اورژانسي باشيم.

وي يکي از عوامل اصلي بروز طلاق را نبود مهارت هاي زندگي دانست و تاکيد کرد که بسياري از زوجين نمي دانند در صورت مواجهه با مشکلات زندگي چه واکنشي نشان دهند و چگونه زندگي را مديريت کنند.

وي افزود: نهادهاي متولي نظير دانشگاه، بهزيستي و ديگر مجموعه ها بايد پيش از ازدواج ، نحوه رويارويي با مشکلات زندگي را به افراد آموزش بدهند.

معاون سياسي امنيتي استانداري همدان گفت: بهترين و کاربردي ترين روش براي پيشگيري از طلاق ، آشنا کردن والدين به مهارت هاي زندگي است چون آنها بهترين نقش را در آموزش مهارت زندگي به فرزندان مي توانند ايفا کنند.

الهي تبار افزود: با توجه به اورژانسي بودن وضعيت آسيب هاي اجتماعي در کشور، دولت يازدهم تمامي نهادهاي حاکميتي را نسبت به مسائل اجتماعي دغدغه مند کرده است.

وي اضافه کرد: براي رفع آسيب هاي اجتماعي بايد از تمامي ظرفيت ها بويژه ائمه جمعه و نشريات بهره گرفت چون در صورت افزايش آگاهي خانواده ها مشکلات رفع مي شود.

وي خواستار راه اندازي مراکز مشاوره رايگان پيش از ازدواج در مناطق حاشيه اي و آسيب پذير استان توسط بهزيستي و راه اندازي پايگاه ها و سايت هاي اطلاع رساني در اين زمينه شد.

معاون استاندار همدان همچنين به پيگيري براي جانمايي مکان بنياد ايران شناسي در همدان اشاره کرد و گفت: همچنين با پيشنهاد شهرداري عمارت 'کلاه فرهنگي' همدان بعنوان موزه سينما در نظر گرفته شده که نبايد اجازه داد در محدوده آن بنايي احداث شود.

وي تاکيد کرد: بايد از ظرفيت منزل شهيد محراب آيت الله مدني نيز استفاده شود تا مردم با حضور در منزل اين شخصيت انقلابي علاوه بر آشنايي با ويژگيهاي شخصيتي اين چهره از پتانسيل هاي فرهنگي اين مجموعه بهره گيرند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان