اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. مهر 1395 - 18:50   |   کد مطلب: 20756

به گزارش صبح الوند؛ به نقل از نامه نیوز، وزیر نفت با اشاره به پروژه ستاره خلیج فارس گفت: فاز اول ستاره خلیج فارس امسال به بهره برداری می رسد. فازهای بعد نیز در سال بعد بهره برداری خواهند شد که با بهره برداری فازهای ستاره خلیج فارس دیگر واردکننده بنزین نخواهیم بود.

زنگنه وزیر نفت با تصریح بر این که در بخش مربوط به بالادستی نفت اولویت با پارس جنوبی است، توضیح داد: بیشتر فازهای پارس جنوبی در مراحل نهایی قرار دارد. فاز ۱۲ به بهره برداری رسیده و فاز ۱۹ امسال به بهره برداری می رسد. فازهای ۲۰ و ۲۱ نیز بهره برداری خواهند شد. سایر فازهای پارس جنوبی مشکل دریا دارند. امیدواریم امسال قرارداد فاز ۱۱ نیز بسته شود. عمده فازهای پارس جنوبی تا پایان سال آینده به اتمام می رسد و تولید ما به بالای ۱۰۰۰ میلیون مترمکعب خواهد رسید.
وزیر نفت با تاکید بر این که مصرف نفت و گاز به دلیل اجرای طرح ها کاهش پیدا می کند، ادامه داد: امسال حدود ۲۰ میلیون لیتر صادرات گاز داریم و با به بار آمدن ستاره خلیج فارس دیگر واردکننده بنزین نخواهیم بود. همچنین پالایشگاه ها باید دقت کنند دیگر نیازی به نفت و گاز نخواهیم داشت و پالایشگاه ها خودشان باید نفت و گاز را صادر کنند.
زنگنه اظهار کرد: فاز اول ستاره خلیج فارس امسال به بهره برداری می رسد و فازهای بعد نیز در سال بعد بهره برداری می شود و دیگر واردکننده بنزین نخواهیم بود.

انتهای پیام/.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان