اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. مهر 1395 - 12:06   |   کد مطلب: 20732
رییس و اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان در طی بازدید میدانی وضعیت و روند عملیات تکمیلی پروژه تالار بزرگ قران و مرکز همایش های بین الملل شهرداری را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش صبح الوند، در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش دست اندرکاران احداث تالار بزرگ قرآن و مرکز همایش های بین المللی شهرداری همدان اظهار کرد: پس از تکمیل این تالار ظرفیت بسیار مناسب و بی نظیری برای برگزاری مراسم و همایش های بین المللی در غرب کشور است.

رضا غلامی خجسته با بیان اینکه مساحت تالار بزرگ قرآن 11 هزار متر مربع است اضافه کرد: پروژه تالار بزرگ قرآن مجموعه ای فرهنگی است که در ۱۴ هزار متربع زیربنا و در ۳ طبقه با  ۸ سالن برای جلسات و کنفرانسها، ۲۱ کلاس  آموزشی و اداری و نیز سالن های آمفی تئاتر، نمازخانه، کتابخانه، قرائت خانه، سالن قرآنی و غذاخوری احداث شده است.

خجسته افزود این ظرفیت بزرگ اگر مورد بهره‌برداری قرار گیرد می‌توان استفاده بسیاری از آن در راستای توسعه فرهنگی شهر و نیز مبارزه با تهاجم فرهنگی داشت.

وی با اشاره به ساخت راهروهای تالار قرآن اظهار کرد: این راهروها طرفیت خوبی را برای برگزاری 14 نمایشگاه مختلف را به طور همزمان دارد.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: سالن اصلی این مجموعه فرهنگی که در زیر گنبد قرار دارد در صورت تکمیل ظرفیت هزار و 200 نفر را دارد که با کل ظرفیت سالن های این پروژه دو هزار نفر ظرفیت ایجاد می شود که می تواند در غرب کشور بی نظیر باشد.

رضا غلامی خجسته اضافه کرد: استانهای غرب کشور می توانند از ظرفیت تالار بزرگ برای برگزاری مراسم و همایش های قرآنی، علمی، فرهنگی و ... استفاده کنند.

خجسته در پایان پیشنهاد کرد: با توجه به اینکه سالن های مجموعه تالار بزرگ قرآن و مرکز همایش های بین المللی شهرداری همدان  دارای به ظرفیت دو هزار نفری بوده و این مجموعه فاقد پارکینگ است بر این اساس شهرداری باید به طور جدی زمینی در جوار این مرکز برای احداث پارکینگ تملک کرده و عملیات اجرایی انرا در اولویت کاری قرار دهد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان