اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. مهر 1395 - 12:04   |   کد مطلب: 20702
بانوی هنرمند همدانی با حک نام زیبای امام حسین(ع) و ائمه اطهار بر روی سفال به هنر خود رنگ و بویی خدایی بخشیده است.

به گزارش صبح الوند، انسان‌ها بر اساس توانایی ذاتی خود قادر به خلق آثار هنری متفاوتی هستند بانوی هنرمند همدانی مژگان ورمزیار با استفاده از هنر سفالگری نام زیبای امام حسین(ع) را در قالب کتیبه‌هایی طراحی می‌کند.

 

این بانوی هنرمند  یکی از بستگان خود را که  طلبه و اهل روستای لالجین و مربی آموزش سفالگری به کودکان است را  مشوق اصلی خود عنوان کرد.

 

ورمزیار گفت: زمان زیادی نیست که این کار را شروع کرده‌ام  و معمولاً دوست دارم که متناسب با هر مناسبت مذهبی همچون ایام غدیر، محرم و ...کار کنم.

 

 

این بانوی هنرمند همدانی از گرایش خود به این هنر گفت و افزود: به نظر من وقتی به یک کار هنری، رنگ و بوی خدایی می‌دهیم زیبایی و ارزش بیشتری پیدا می‌کند به همین دلیل زمانی که می‌خواهم یک کار هنری انجام بدهم ترجیح می‌دهم در زمینه‌های مذهبی و مرتبط با اهل‌بیت (ع) کار کنم، زیرا واقعاً حس ‌ زیبایی در انسان ایجاد می کند.

 

وی این کتیبه‌های هنری را به عنوان هدیه  و تشویقی به شاگردان خود می‌دهد  و می‌گوید: برای تشویق شاگردم به حجاب یک نمونه کتیبه زدم که بر روی آن  "حجاب تاج بندگی خدا" حک شده بود این هدیه در محجبه شدن او تاثیرگذار بود.

 

 

عشق به امام حسین (ع) و ائمه اطهار این بانوی همدانی را به این هنر سوق داده است و بسیار علاقه مند است که این هنر را ادامه  و به دیگران آموزش دهد و تا آخر عمر نوکری امام حسین(ع ) را کند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

سلام احسنت ب شما شهر لاله جین

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان