اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. مهر 1395 - 12:28   |   کد مطلب: 20581
رئیس اتاق اصناف استان همدان گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به حوزه بازرسی در قاچاق اصناف سپرده شد.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، حمیدرضا فرسایی وحید ظهر امروز در همایش سلامت محیط کسب و کار و تقویت فرهنگ اقتصاد مقاومتی با اشاره به موضوع بازرسی نظارت اتاق اصناف، اظهار کرد: هشت ماه پیش به خاطر مکاتبات برخی سازمان‌ها در خصوص اصناف در حال ایجاد این ذهنیت بودند که اصناف نمی‌تواند بر خود نظارت داشته باشد.

وی با بیان اینکه اخیراً مکاتباتی مبنی بر عدم توانایی حوزه اصناف بر مدیریت خود ارسال می‌شود، افزود: اگر روسای اتحادیه ها در بحث نظارت و بازرسی خوب ورود نکنند، امکان گرفتن حوزه نظارت و بازرسی از اصناف وجود دارد.

رئیس اتاق اصناف استان همدان تاکید کرد: نیاز به نظارت دقیق از اتحادیه‌ها و هیأت مدیره و روسای کمیسیون‌ها در اصناف دیده می‌شود.

وی به موضوع کالای قاچاق اشاره کرد و افزود: چند ماه پیش برای گرفتن وظیفه نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا از اصناف تلاش شد.

فرسایی وحید با بیان اینکه پس از ابلاغ دستورالعمل بازرسان اتاق اصناف به عنوان ضابط در اتاق اصناف معرفی شدند، افزود: باید موضوع مبارزه با قاچاق کالا به حوزه اصناف آورده شود.

وی با اشاره به اینکه چند روز گذشته یک بار دیگر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به حوزه بازرسی در قاچاق اصناف سپرده شد، افزود: طرح تشدید مبارزه با قاچاق در حال پیگیری است.

رئیس اتاق اصناف استان همدان افزود: در بحث مبارزه با قاچاق روسای اتحادیه‌های مرتبط با موضوع قاچاق باید جلسه‌ای برای مقابله با آن در صنف خود برگزار کنند.

وی با بیان اینکه قاچاق به اقتصاد و اشتغال کشور ضربه می‌زند، افزود: اهمیت موضوع قاچاق برای حوزه اصناف باید مهم باشد چراکه با افزایش کالای قاچاق اشتغال جوانان را از دست می‌دهیم.

فرسایی وحید ادامه داد: اتحادیه‌های مرتبط با حوزه قاچاق و قاچاق کالا تیم‌های بازرسی خود را تجهیز، آماده و هماهنگ کنند.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که وارد مبارزه با قاچاق کالا می شوند باید تخصص داشته باشند، افزود: قاچاق موضوع پراهمیتی است که در تهران و مرکز باید پیگیری شود، نه اینکه با چند واحد صنفی برخورد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان