اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. مهر 1395 - 9:03   |   کد مطلب: 20488
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان
دوام و قوام فرهنگ و هنر وابسته به وجود مفاخر است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: دوام و قوام فرهنگ و هنر به پیشکسوتانی وابسته است که نکوداشت آن‌ها ما را به سرچشمه هویت و داشته‌های خود رهنمون می‌سازد

به گزارش صبح الوند، فاضل عبادی در آیین نکوداشت «محمدرضا عبدالملکیان» شاعر برجسته نهاوندی اظهار کرد: امروز برنامه‌ریزی‌های حوزه فرهنگ، شعر و ادب در نهاوند به سمتی رفته که از فرهیختگان به نام خود، تجلیل می‌شود.

وی تصریح کرد: گرد هم آمده‌ایم تا در این بزم باشکوه که با حضور دوستداران دانش و فضیلت آراسته است از مردی تجلیل و تکریم کنیم که فرزند شعر، کلام و سخن در پهنه ایران زمین است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان افزود: «محمدرضا عبدالملکیان» شاعری دردآشنا از دیار باستانی نهاوند و امیر واژه‌های ناب و کلام شاعرانه است که با کارنامه‌ای فاخر و شکوهمند، مایه فخر و مباهات این دیار است.

وی اضافه کرد: این شاعر شهیر را از آن رو می‌ستاییم که از دل کوچه و بازار این منطقه اصیل تا اوج دانش‌های فرهنگی و هنری همواره در دل مردمانش جای داشته و دارد.

عبادی ضمن پاسداشت مفاخر ارجمندی چون این هنرمند از جانب بانیان این آئین بیان کرد: این مسئله نشان از این مطلب دارد که دوام و قوام فرهنگ و هنر ما به وجود پیشکسوتانی وابسته است که نکوداشت آن‌ها ما را به سرچشمه هویت و داشته‌های خود رهنمون می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه افرادی چون «محمدرضا عبدالملکیان» باید به‌ عنوان الگو و اسوه معرفی شوند، گفت: وی نقش راهبردی در فرهنگ، ادبیات و شعر کشور را داشته و می‌تواند در آینده به همراه پسرش گروس عبدالملکیان در این زمینه اثرگذار باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه تأثیر شعر بر هدایت افکار بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: گاهی یک شعر می‌تواند تحولی در فرد و افرادی ایجاد کند لذا باید این مهم را ارج نهیم.

این مسؤول با اشاره به جایگاه شعرای ایران اسلامی از دیرباز تاکنون در جهان خاطرنشان کرد: ایران اسلامی با توجه به موقعیت‌های گوناگون ادبیات اشعار مختلفی دارد که برای هر خواننده‌ای جذاب است و در این راستا سلایق مختلف نیز دیده‌ شده‌اند.

عبادی در پایان افزود: خرسندیم نهاوند امروز به دنبال نکوداشت برجستگان ملی و فراملی خود است چراکه گام نهادن در این راه موجب تعالی بیش‌ از پیش نهاوند با توجه به پیشینه ارزشمند تاریخی آن می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان