اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. مهر 1395 - 8:54   |   کد مطلب: 20403
رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت همدان گفت: 250 فقره پرونده تخلف معدنی در 27 ماه گذشته به مراجع قضایی ارسال شده است.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، حمید رضا متین در نشست اعضای شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت استان همدان افزود: از پرونده های ارسالی به مراجع قضایی 120 فقره منجر به صدور رای شده است.
وی اظهار کرد: تاکنون چندین خودرو و تجهیزات معدنکاران متخلف با همکاری دستگاه قضایی به مزایده گذاشته شده است.
وی یادآوری کرد: با توجه به مشکلات معدنکاران در مناطق قرمز و خاکستری ، با برگزاری نشستهای متعدد با منابع طبیعی مقرر شد این مجموعه نسبت به بازنگری در مناطق ممنوعه اقدامهایی انجام دهد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان نیز گفت: نشستهای برگزار شده با صنعت، معدن و تجارت 2 مصوبه داشت که در یکی از موراد نباید بدون هماهنگی این سازمان پرونده ای به دستگاه قضایی ارجاع شود که این موضوع رعایت شده است.
محمدرضا همتی یادآوری کرد: در یک و نیم سال گذشته چهار پرونده از بین یک هزار و 500 پروانه صادر شده به مرجع قضایی ارسال شده است.
وی افزود: کمیته هماهنگی و نظارت بر فعالیت معادن نیز در همدان تشکیل شده که این کمیته اقدام به رصد تمامی مشکلات معدنکاران و رفع آنها می نماید.
او با بیان اینکه هشت درصد از اراضی منابع ملی در محدوده قرمز و خاکستری قرار دارد اضافه کرد: بازنگری محدوده های قرمز معدنی همدان در حال انجام است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزدار همدان گفت: صدور مجوز فعالیت های معدنی در محدوده قرمز درصورت داشتن توجیه اقتصادی برداشت مواد معدنی امکان پذیر است.
همتی افزود: محدوده های قرمز و ممنوعه منابع طبیعی شامل ذخیرگاه گونه های گیاهی ژنتیکی، رسوب و فرسایش خاک است.
وی اظهار کرد: همچنین 40 تا 50 هزار هکتار از اراضی تحت مدیریت حفاظت محیط زیست در مناطق قرمز و ممنوعه قرار دارند.
وی بیان کرد: 44 مورد استعلام از سوی سازمان صنعت،معدن و تجارت همدان به اداره کل منابع طبیعی در 6 ماه نخست سال ارسال شده که 31 مورد معادل 70 درصد تائید شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان