به گزارش صبح الوند، ابراهیم مولوی در جلسه هیأت امنای مرکز پژوهش و مطالعات شورا که پیرامون بررسی وضعیت ضوابط مناسبسازی پیادهراهها و طرح تهیه تولید خودروهای برقی جهت استفاده در حمل و نقل شهری برگزار شد با بیان این مطلب افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و توپوگرافی شهر همدان خیابانها و پیادهراههای سطح این شهر پیوستگی ندارند.
مولوی با بیان اینکه جای ضوابط و مقررات مناسبسازی پیادهراهها در ساخت و سازها و اماکن عمومی خالی بود، اظهار کرد: در حال حاضر معاونت معماری و شهرسازی شهرداری طرح ضوابط مناسبسازی پیادهراهها را تدوین کرده است که اجرای آن ضروری به نظر میرسد.
وی در ادامه به استفاده از خودروهای برقی در پیادهراهسازیهای شهر اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه همدان به عنوان یک باغ شهر از سالهای گذشته مطرح بوده و امروز نیز به عنوان آزمونه شهر سبز پایدار معرفی شده است بر این اساس استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی در معابر بوعلی و اکباتان که به عنوان پیادهراه ساخته و شناخته میشوند ضروری است.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: میتوان در خرید خودروهای برقی از توان و ظرفیت شرکتهای دانشبنیان بومی و دانشگاهی استان استفاده کرد که در این راستا، مجموعه اساتید رشته برق و خودروی دانشگاه بوعلی سینای همدان توافقاتی انجام شده تا از تولیدات آنها در قالب قرارداد بی.او.تی استفاده شود.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه اجرای طرح پیادهراهها ضوابط و استانداردهای خود را دارد، گفت: شهرداری در این زمینه باید استانداردها را رعایت کند و برای اجرای طرح دیگر نیازی به مصوبه ندارد.
محمدرضا الیاسی رعایت اصول مناسبسازی پیادهراهها را امری ضروری برشمرد.
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایهگذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان هم با بیان اینکه اجرای طرح پیادهراهها بر عهده شهرداری است از وضعیت نامطلوب پیادهراههای سطح شهر انتفاد کرد و گفت: شهرداری باید با برنامهریزی مشخصی طرح پیادهراهها را اجرا کند و در این زمینه زمانبندی دقیقی بر اساس درجهبندی سطوح پیادهراهها نیز ارائه دهد.
تبریزی با تأکید بر اینکه ابتدا باید بستر اجرای پیادهراهها را فراهم کرد، افزود: لازم است در اجرا از مهندسان ناظر سازه و معمار برای پیادهراهها استفاده شود تا در گزارشات دورهای لحاظ شود.
رئیس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: همدان با توجه با ماهیت توپوگرافی که دارد مناطق آن دارای دو شیب نسبی است که به همین دلیل بیش از 50 درصد معابر شهری شیب دارد.
حمیدرضا طبیمسرور عدم اجرای یکدست و پیوسته طرح پیادهراهها را از نقاط ضعف شهرداری همدان دانست و افزود: شهرداری در اجرای طرحها باید اولویتبندی کرده و طرحها بر اساس اصول فنی و مهندسی اجرا شود.
انتهای پیام/
دیدگاه شما