اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. مهر 1395 - 14:53   |   کد مطلب: 20390
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: خودکشی در مسیر تپه عباس آباد در دست بررسی است.

به گزارش صبح الوند، حاجی محمد مهدیان نسب در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به آغاز هفته ناجا، ضمن تبریک این مناسبت به تلاشگران این عرصه اظهار کرد: امنیت به عنوان بنیادی ترین نیاز حیات بشر از ابتدای خلقت بوده است و زیر ساخت همه فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... در نظام جمهوری اسلامی ایران امنیت است که نیروی انتظامی یکی از مؤلفه‌های حافظ این امنیت به شمار می‌رود.

وی با اشاره به شعار هفته ناجا "همه باهم برای امنیت و آرامش" عنوان کرد: هفته ناجا فرصتی برای تبیین عملکرد نیروی انتظامی و ارائه گزارشی از فعالیت‌های مختلف این نهاد در حفظ امنیت، نظم و آرامش اجتماعی است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه 150 برنامه فرهنگی، ورزشی و خدماتی در هفته ناجا برگزار می شود گفت: در نخستین روز این هفته با شعار "جامعه ایمانی، ارزش‌های اسلامی، عزت حسینی" با همایش پیاده روی خانوادگی آغاز می شود که 2 دستگاه خودروی پراید و 8 دستگاه تردمیل جوایز این همایش است و رویکردهایی همچون افزایش نشاط اجتماعی، مقابله با افسردگی، ترویج ورزش‌ و سلامتی را دنبال می‌کند و آمارها نشان می‌دهد رضایت عومی از پیاده روی خانوادگی بالاست و امسال هم تا این لحظه 300 هزار نفر در پیاده‌روی ثبت نام کرده‌اند.  

وی افزود: عملیات اقتدار پلیس، فرود از هلی کوپتر و دیگر برنامه‌های جانبی در این همایش برگزار خواهد شد و در ادامه برنامه‌های این روز شرکت در نماز جمعه،  ایراد سخن پیش از خطبه‌های نماز و ارائه خدمات پزشکی و مشاوره‌ای برای نمازگزاران را خواهیم داشت.

مهدیان نسب به برنامه‌های روز شنبه با شعار "پلیس، حرفه‌ای گرایی، دانش بنیانی و کارآمدی" اشاره و تصریح کرد: صبحگاه مشترک، دیدار با مردم، پاسخگویی در سامانه 197، سرکشی به خانواده‌های نیروی انتظامی و بزرگترین همایش پیرغلامان حسینی و پلیس یاران محرم از اهمّ برنامه‌های ناجا در این روز هستند.

وی تبیین کرد: روز یکشنبه با شعار "پلیس، قانونگذاری و مشارکت عمومی"  برگزاری جشن مهد  و نواختن زنگ انضباط در برخی مدارس استان را همراه با همایش همیاران پلیس و همایش عفاف و حجاب خواهیم داشت، همچنین نمایش اقتدار پلیس در سطح استان و صبحگاه مشترک نیروهای مسلح از دیگر برنامه های این روز خواهد بود.

این مقام مسئول  در روز دوشنبه با شعار "پلیس، اعتماد مردمی ، امنیت پایدار"  برنامه‌هایی از قبیل اهدای خون، نشست علمی پژوهشی اساتید استان، رونمایی از دوکتاب، برنامه طلایه‌داران فرهنگ ترافیک،  و... را در دستور کار خواهیم داشت.

او ادامه داد: برنامه‌های روز سه شنبه که با شعار "پلیس، پیشگیری اجتماعی، اقتدار و توانمندی، آرامش عمومی" برگزار می‌شود همایش رانندگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری را داریم که در طی این برنامه از رانندگان نمونه  و منضبط تجلیل می‌شود و مسابقات تیراندازی، صحرانوردی، همایش پلیس و اصناف و افتتاح 5 پروژه عمرانی را در برنامه خواهیم داشت.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به شعار "پلیس، مردم داری، رأفت و مهربانی، سرمایه اجتماعی و ولایتمداری" در روز چهارشنبه تشریح کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه، نشست پلیس با شورا و معتمدین محلات، گردهماییی شرکت‌های حفاظتی با پلیس، همایش پلیس و مسئولین قضایی اهمّ برنامه‌های این روز است.

وی افزود: "پلیس، فضایل اخلاقی، ایثارگرری، جهاد و شهادت" شعار روز پایانی هفته ناجاست و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در باغ بهشت، مسابقه دوچرخه سواری و کوهپیمایی نیروهای مسلح، رونمایی از تمبر یادبود و افتتاحیه مسابقات ورزشی محلات از جمله برنامه های این روز است.

* قاتلین طلافروش ملایری دستگیر شدند
مهدیان نسب در ادامه به تشریح عملکرد نیروی انتظامی طی سال جاری پرداخت و گفت: 16 اولویت مأموریتی در سال جاری تدوین شده که 11 مورد آن با رویکرد اقتصاد مقاومتی توأم بوده است که با اقداماتی از قبیل افزایش امنیت و ارتقای فرهنگ ترافیکی، کاهش تصادفات و مواردی از این دست همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در طی سال جاری 284 هزاربار تلفن پلیس زنگ خورده که 51 درصد آن عملیاتی و 49 درصد مشاوره‌ای بوده است و لازم به ذکر است که تماس با تلفن پلیس 13 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به کاهش 29 درصدی سرقت‌ها اظهار کرد: با توجه به اینکه در سطح کشور 9 درصد کلاهش سرقت داشته‌ایم استان ما 20 درصد بالاتر از نورم کشوری و به این جهت استان برتر این حوزه هستیم.

وی با تأکید بر کشف 77 درصدی پیش دستانه در جرایم سرقت، ازدستگیری 2 هزار و 600 سارق حرفه‌ای خبر داد و در ادامه گریزی هم به سرقت طلافروشی ملایر داشت و تشریح کرد: قاتلین طلافروش بازداشت و به قید فوریت محکوم به اعدام شدند ولی با توجه به اینکه در شهر یزد هم مرتکب جر شده بودند برای بازجویی اولیه به نیروی انتظامی یزد تحویل داده شدند و دوباره به ما عودت داده خواهند شد تا محکوم  مجازات شوند.

مهدیان نسب همچنین به موضوع حلق آویز شدن دو جوان در مسیر تپه عباس آباد اشاره و تصریح کرد: اقدام این دو جوان که یکی متأهل و دیگری مجرد بوده، خودکشی بوده و به استناد دست خطی که پیش از مرگ از خود به جا گذاشته‌اند مشکلات خانوادگی علت خودکشی آنها بوده است.

کشف 74 میلیارد تومان کالای قاچاق در همدان
فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه  از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه 74 میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است گفت: شناسایی و انهدام 84 باند قاچاق گمرکی از دیگر نتایج پیگیری‌های پلیس در سال جاری بوده است.

وی با بیان اینکه امسال توسط پلیس فتا 280 پرونده تشکیل و پیگیری شده است گفت: در این راستا 90 نفر متخلف با جرائم اینترنتی، اقتصادی و اخلاقی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان