اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. مهر 1395 - 20:06   |   کد مطلب: 20374
محسنی بندپی از تشکیل شورای عالی سالمندان با حضور وزیر رفاه در هفته جاری خبر داد و گفت: امسال اجرای طرح آموزش مهارت و تغییر سبک زندگی برای ۴۵ هزار زن، راه‌اندازی بنیاد فرزانگان، ترویج طب و مراقبت‌های سالمندی را در دستور کار داریم.

به گزارش صبح الوند به نقل از نسیم انلاین، انوشیروان محسنی‌بندپی، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری گرامیداشت هفته ملی سالمندان، با بیان اینکه امسال بیست‌و ششمین سال گرامیداشت روز سالمند را با برنامه‌ریزی دنبال می‌کنیم، گفت: فرد سالمند امروز حقی بر حاکمیت، جامعه و دولتمردان دارد که باید به صورت محوری و برنامه‌ریزی‌شده با آن برخورد کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در سال 1335، 3 درصد جمعیت و سال ۱۳۹۰، ۸.۲ درصد جمعیت کشور را سالمند تشکیل داده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود سال 1404 به 10 درصد و نهایتاً در سال ۱۴۳۰ این آمار به ۲۱ تا ۲۵ درصد برسد و نسبت جمعیت افراد زیر ۱۵ سال با افراد بالای ۶۰ سال برابر ‌شود.

وی، با بیان اینکه دستیابی به شاخص‌های توسعه پایدار نگاه ویژه به تجارب سالمندان را طلب می‌کند، تصریح کرد: اگر فردی سن‌اش بالای 60 سال شد، این را تهدید محسوب نکنیم بلکه این نشان‌دهنده بهداشت و حمایت‌های مطلوب است البته ویژگی منفی این امر تنهایی و دچار به بیماری‌های اسکلتی است.

محسنی‌بندپی در ادامه از تشکیل شورای عالی سالمندان با حضور وزیر رفاه در هفته جاری در راستای رصد و پایش شاخص‌های سالمندی خبر داد و گفت: امسال ضمن تخصیص ردیف بودجه خاص برای مقوله سالمندی، ایاب و ذهاب رایگان سالمندان در استان‌های کم‌برخوردار، اجرای طرح آموزش مهارت و تغییر سبک زندگی برای ۴۵ هزار زن با همکاری معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری را در دستور کار داریم.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور راه‌اندازی بنیاد فرزانگان و ترویج طب و مراقبت‌های سالمندی را از دیگر اقدامات در حوزه سالمندی برشمرد و یادآور شد: توامان شرایطی فراهم شده است که توجه تصمیم‌سازان به این مسائل مهم و اساسی را جلب کنیم.

وی در پایان با بیان این که استان گیلان با 11 درصد سالمند، پیرترین و استان خوزستان با 4.8 درصد سالمند، جوان‌ترین استان کشور است، یادآور شد: 600 و 700 هزار سالمند تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور از خدمات تخصصی بهره‌مند می‌شوند که از این تعداد 100 هزار تقر در مراکز نگهداری روزانه و شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان