اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. مهر 1395 - 19:39   |   کد مطلب: 20372
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور همدان:
خانواده در ایران در اولویت پنجم است/ حوزه خانواده با بحران مواجه است
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان همدان با بیان اینکه خانواده در ایران در اولویت پنجم است، گفت: حوزه خانواده با بحران مواجه است.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، حجت‌الاسلام رضا محمدی عصر امروز در همایش روز ملی خانواده جهل و عدم آگاهی به آموزه‎های تربیتی را از بحران‎های عصر حاضر دانست و افزود: ما در حوزه خانواده در جامعه امروز با بحران مواجه هستیم.

وی با تأکید بر لزوم تغییر سبک زندگی گفت: متأسفانه چه بخواهیم و چه نخواهیم در حال گذر و تغییر از سبک زندگی گذشته هستیم.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان همدان تصریح کرد: ما نه مبتنی بر سبک ایرانی ـ اسلامی رفتار می‎کنیم و نه به سبک غربی؛ که حرکت در وسط میدان برای ما هزینه‎های سنگینی را دارد.

این مسؤول با بیان اینکه باید جامعه را به سوی سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی رهنمون سازیم، توجه به اصل خانواده را بسیار مهم دانست و تشریح کرد: دشمنان ما سعی در تزلزل پایه‎های آن دارند.

محمدی با بیان اینکه اگر در حوزه تربیتی کار نکنیم دیگر نمی‎توان جلوی آسیب‎های اجتماعی را گرفت، افزود: باید فرزندان خود را از کودکی به درستی تربیت کنیم.

وی، حجب و حیا را مطلوب دین دانست و افزود: اگر فرزندان ما خوب تربیت نشود در جامعه شاهد وجود افراد بی‎حجاب و بی‎دین و یا افراد باحجاب اما فاقد حیا خواهیم بود که در جامعه مصداق آن وجود دارد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان همدان، عامل دوم در ایجاد بحران در درون خانواده را عدم وقت گذاشتن برای یکدیگر دانست و ادامه داد: در مطالعاتی که بر روی یک‎هزار و 100 خانواده انجام  شد، عنوان شده که خانواده در ایران، اولویت پنجم را دارد.

وی در پایان بی‎حوصلگی در خانواده‎ها را عامل دیگر دانست و تبیین کرد: زن و شوهرها دیگر برای هم وقت نمی‌گذارند چراکه زندگی مدرن ساختار زندگی افراد را دگرگون کرده و فضای مجازی به این قضیه دامن زده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان