اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. مهر 1395 - 16:00   |   کد مطلب: 20325
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان خبر داد:
انهدام 42 باند کشوری و استانی مواد مخدر طی 5 هزار و 59 عملیات
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدراستان همدان گفت: از ابتدای سال جاری طی 5 هزار و 59 عملیات درسطح استان 42 باند مواد مخدر کشوری و استانی منهدم شدند.

به گزارش صبح الوند،   سرهنگ هادی قزوینه  در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با ارائه گزارشی از عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون طی عملیات‌های متعدد و پیگیری‌های پلیس مبارزه با مواد مخدراستان، 2 هزار و 504 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده که 17 درصد افزایش داشته و بیشترین نوع آن از مخدرهای سنتی بالاخص تریاک بوده است.

وی در ادامه افزود: علاوه بر مواد مخدر کشف شده، یک هزار و 85 کیاوگرم پیش ساز مواد مخدر که در ساخت مخدر صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای استان‌های شمال غرب کشور تهیه شده بودند نیز کشف شده است به این ترتیب حجم کشفیات مواد مخدر و پیش سازها مجموعاً به 3 هزار و 585 کیلوگرم می‌رسد که نسبت به مجموع کشفیات سال گذشته در مدت مشابه 62 درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول ضمن تأکید بر تمرکز پلیس در پاکسازی تفرجگاه‌ها و اماکن عمومی سطح شهرهای استان از وجود معتادین متجاهر عنوان کرد: در این راستا 907 معتاد متجاهر در سطح استان جمع آوری شده و به مراکز ماده 15 و 16 تحویل داده و ساماندهی شده‌اند به طوری که دیگر در اماکن عمومی و تفرجگاه‌ها شاهد معتادین متجاهر نیستیم.  

سرهنگ قزوینه  ادامه داد: طی نیمه نخست سال‌جاری 329 طرح پاکسازی بامحوریت برخورد با خرده فروشان انجام شده  که منجر به دستگیری 4 هزارو 585 نفر قاچاقچی و خرده فروش در سطح استان شده است و رشدی 24 درصدی نسبت به دستگیری‌های قبل داشته است و علیرغم اینکه خرده فروشان به صورت مستمر در شیوه و شگرد توزیع تغییر می‌دهند اما پیگیری‌های پلیس به صورت مداوم در جریان است.  

رئیس پلیس مبارزه با موارد مخدر استان به  اجرای 224 طرح در محورهای مواصلاتی استان اشاره و عنوان کرد: طی عملیات‌های جمع آوری و پاکسازی 145 هزار و  298 عدد قرص غیرمجاز کشف و 94 دستگاه خودرو، 28 دستگاه موتورسیکلت و 9 قبضه اسلحه ضبط شده است.

وی افزود: سازمان یافتگی و فراملی بودن مقوله مواد مخدر دو ویژگی است که باعث شده هیچ کشوری نتواند آن را ریشه کن کند اما تلاش ما در این است که گرایش به آن را کاهش داده تا نتایجی از قبیل کاهش عرضه و تقاضا در این حوزه را شاهد باشیم و درمان مبتلایان آن هم با کمترین هزینه و مخاطرات رقم بخورد.

* 42 درصد مجرمین حوزه مواد مخدر جوانان 18 تا 35 ساله هستند
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدراستان همدان بابیان اینکه 42 درصد افرادی که در حوزه مواد مخدر دستگیر شده‌اند جوانان18 تا 35 ساله هستند گفت: در تفکیک مجموع دستگیر شدگان بر اساس تحصیلات، 45 درصد افراد دارای مدرک سیکل، 13 درصد دیپلم، 30 درصد تحصیلات ابتدایی، 1 درصد لیسانس و 1 درصد بالاتر از لیسانس بوده‌اند و 9 درصد این افراد بیسواد بودند.

وی تصریح کرد: در عرصه مبارزه با مواد مخدر چندرویکرد داریم که نخستین رویکرد ما برخورد با شبکه‌ها و باندهای توزیع و فروش مواد مخدر درون و خارج استان است که در این راستا 39 عملیات فرااستانی و 5 هزار و 59 عملیات استانی شکل دادیم که منجر به انهدام 42 باند کشوری و استانی شده است.

قزوینه با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مردمی در حوزه مواد مخدر مقابله و جمع آوری خرده فروشان است تبیین کرد: درسال جاری این موضوع با شدت و قوت بیشتری مورد پیگیری قرار گرفته و چند اقدام محوری در این خصوص انجام شده که مهم‌ترین آن جمع آوری اطلاعات و اخبار خرده فروشان شهرستان همدان و کلیه شهرهای استان و اقدام به جمع آوری و دستگیری بوده است.

وی بیان کرد: رویکرد دیگر ما در حوزه مواد مخدر ساماندهی اماکن خصوصی و دولتی است که به شکل مخروبه درآمده و بلاتکلیف رها شده و به محل اختفا و گردهم آمدن معتادین تبدیل شده بود که با پیگیری‌های مستمر 298 مخروبه در 69 منطقه درسطح استان شناسایی شده‌اند که یا تعیین تکلیف شده و یا در مراحل ساماندهی هستند.  

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدراستان همدان با اشاره به شناسایی 29منطقه دارای مخروبه‌های بلاتکلیف در شهر همدان خاطرنشان کرد: 42 مخروبه رد این مناطق شناسایی و تعیین تکلیف شده‌اند.

* تلاش در جهت پیشگیری ازگرایش به اعتیاد
سرهنگ قزوینه در ادامه، تلاش در جهت پیشگیری ازگرایش به اعتیاد را از دیگر محورهای کار پلیس مبارزه با مواد مخدر عنوان و تشریح کرد: کارشناسان این دایره انتظامی در موضوع پیشگیری از اگرایش به اعتیاد فعالیت‌های آموزشی متعددی را در اقشار مختلف به ویژه گروه‌های سنی نوجوانان و جوانان ترتیب داد‌ه‌اند.

وی افزود: دراین راستا 26 هزار و 954 نفر آموزش داده شده‌اند که بیشتر آن در مدارس و دانشگاه‌ها صورت گرفته است.

این مسئول یادآور شد: از دیگر اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر در پیشگیری از گرایش به اعتیاد، همراه و همسو کردن کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر بوده است که دراین جهت تعامل و هماهنگی مطلوبی با دستگاه‌های قضایی و امنیتی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان