اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. مهر 1395 - 22:03   |   کد مطلب: 20271
فرمانده سپاه قدس گفت: هر دوصدایی که دشمن را دوست جلوه دهد خیانت به آرمان های ملت ایران است و وحدت حول مقابله با دشمن مهم‌ترین مسئله در کشور است.

به گزارش صبح الوند به نقل از ملایری ها، سردار حاج قاسم سلیمانی در یادواره 1100 شهید شهرستان ملایر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر اظهار داشت: هرکجا یادواره شهدا برگزار می‌شود تا مدت‌ها اثرات مثبت آن در در جامعه دیده می‌شود.

وی با اشاره به توجه و عنایت ویژه رهبری به مقوله دفاع مقدس بیان کرد: برگردن انداختن چفیه به عنوان نمادی از دوران دفاع مقدس نشان دهنده تذکر زنده و دائمی به همه ارادتمندان دوران دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه قدس حوزه و دانشگاه را مهمترین جریان‌های اثرگذار در جامعه امروز دانست و بیان کرد: پس از خانواده این دو نهاد نقشی مهم در جهت‌دهی جامعه داشتند که حضور در دفاع مقدس برای جوانان ما در آن زمان دانشگاهی ورای این‌ها بود.

حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: دفاع مقدس به دلیل اینکه توانست تمام نظریه‌ها و بحث‌های اخلاقی توصیه‌شده دینی و اخلاقی را یکجا به مرحله عمل برساند ورای این دو جریان مهم فرهنگی اثرگذار می‌دانیم.

وی گفت: رهبر انقلاب جنگ تحمیلی را جنگ حق و باطل نامیده و حقیقتا که فلسفه این حق و باطل بودن فقط به دلیل دشمن باطل نبود بلکه به خاطر آن چیزی بود که در دوران جبهه حق را نمایان کرد.

سردار سلیمانی گفت: گاهی هدف ممکن است حق باشد اما اگر اعمال صحیح به آن ناظر و حاکم نباشد اصل حق‌بودن را مخدوش می‌کند.

فرمانده سپاه قدس با تأکید بر لزوم توجه خاص به طواف خانه خدا بیان کرد: در شب‌های عملیات ما در طول دفاع مقدس و در تمامی خطوط جبهه توجه و توسل‌های لازم و تمرکزی که در خانه خدا وجود داشت در این شب ها به چشم می‌خورد.

وی گفت: امام راحل در سخنان خود رزمندگان دفاع مقدس را اولیای خاص الهی و رهبران ملت معرفی فرموده‌اند چرا که در جوانان رزمنده ویژگی‌های خاص رهبری از جمله الگو و معنویت به صورت اکمل وجود داشت.

سردار سلیمانی گفت: یقینا جبهه و دفاع مقدس قله اساسی مسائل اخلاقی بوده و فکر نمی کنم که صحنه‌های معنوی همچون دفاع مقدس در تاریخ وجود داشته باشد.

وی با اشاره به دوستی‌ها و برادری‌های دوران دفاع مقدس بیان کرد: در دوران دفاع مقدس رابطه‌های بسیار فوق‌العاده‌ای در بین رزمندگان وجود داشته و این دوستی‌ها و برادری‌ها از رابطه‌های سببی و نسبی بسیار صمیمی‌تر بود.

فرمانده سپاه قدس دوران دفاع مقدس را جنگ تربیتی دانست و بیان کرد: در دوران دفاع مقدس فضای عملی و فضای اخلاصی همه را احاطه کرده بود به همین دلیل دوران دفاع مقدس هر دو محور و نهاد اساسی کشور را تحت تأثیر قرار داده است.

وی فداکاری‌ها و اخلاص دوران جنگ را لازمه اساسی امروز کشور دانست و بیان کرد: علاج جامعه امروز ما همان اخلاص و فداکاری‌های موجود در دوران دفاع مقدس بود.

سردار سلیمانی وجود عکسی از شهدا را لازمه هر خانه دانست و بیان کرد: هر ایرانی باید یک عکس شهید در خانه خودش داشته باشد چرا که شهدای ما کمتر از امامزاده‌ها نیستند و رهبر انقلاب به درستی آنان را امامزادگان عشق خواندند.

وی تأکید کرد: از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب ایران همه مدیون شهدا بوده و نبود عکس شهدا در ادارات یک بی‌معرفتی محض است.

سردار سلیمانی گفت: وجود عکس شهدا در خانه‌ها و ادارات حداقل احترام به کسانی است که جان خودشان را فدای این کشور کردند.

وی مدیریت در جنگ را یکی از شاخصه‌های بارز آن دوران دانست و بیان کرد: فرماندهان دوران دفاع مقدس مانند یک مرجع تقلید در جبهه‌ها حضور داشته و در بین رزمندگان و فرماندهان هیچ رتبه تفکیکی وجود نداشت.

فرمانده سپاه قدس با اشاره به شهادت برخی از فرماندهان دوران دفاع مقدس بیان کرد: یکی از افتخارات دوران دفاع مقدس این بود که فرماندهان آن همواره در نقاط و خطوط اصلی پرخطر جنگ حضور داشته و آخرین نفر از خط خارج می‌شدند.

وی گفت: فضای جامعه ما نیازمند حال و هوای ارزش‌های دوران دفاع مقدس بوده چرا که در دوران دفاع مقدس تربیت انسان‌های پاک و خالص را شاهد بودیم و در جبهه میکروب هوای نفس وجود نداشته و فضای آن ایزوله بود.

سردار سلیمانی گفت: آن چیزی که جامعه ما را منزه کرده وجود نظام جمهوری اسلامی است و رهبر کبیر انقلاب همواره بر حفظ نظام تأکید فراوان داشتند.

وی گفت: در تاریخ اسلام انحراف‌هایی وجود داشته که توسط بنی‌امیه، بنی‌عباس و عثمانی ایجاد شده که مصیبت‌های فراوانی برای جامعه اسلامی به همراه داشته است.

سردار سلیمانی ادامه داد: امروز نیز جامعه اسلامی ما دچار چنین مشکلی بوده و از 27 کشور اسلامی در منطقه بیش از 24 کشور یا توسط دیکتاتورها و خانواده‌های ارثی اداره می‌شوند یا درگیر جنگ و اشغال هستند.

وی گفت: ایران اسلامی کشوری بوده که با توجه به مشکلات منطقه در ثبات و امنیت خاص بوده و نمی‌توان جمهوری اسلامی را با هیچ جای دنیا مقایسه کرد.

سردار سلیمانی با اشاره به تلاش غرب برای رسوخ و القای فرهنگ خود به جوامع اسلامی بیان کرد: این‌ها کشورهایی هستند که رسمیت‌دادن به هم‌جنس‌بازی در بین ارتش خود برایشان بزرگ‌ترین افتخار بوده و می‌خواهند کشور ما را منزوی جلوه دهند.

وی تأکید کرد: هیچ‌کدام از مردم افغانستان و عراق خاطره خوبی از حضور آمریکا در کشور خود ندارند و کسی را سراغ نداشته که مدح آنان را انجام دهد و حال چگونه آن‌ها می‌توانند فرهنگ خود را به ما القاء کنند.

سردار سلیمانی، وجود رهبری را یکی از ویژگی‌های مهم و برجسته نظام دانست و بیان کرد: امروز در هیچ‌کجای دنیا رهبری با این تقوا و دلسوزی آیت‌الله خامنه‌ای برای آحاد مردم وجود ندارد.

وی گفت: در طول 15 سال گذشته بیش از دو میلیون و 300 هزار نفر در کشورهای اطراف ما در جنگ‌هایی که آمریکا از متولیان اصلی آن بوده کشته‌شده‌اند اما ایران اسلامی ما بااقتدار بسیار بالای سیاسی و امنیتی در میان این کشورها استوار ایستاده است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: برخی می‌خواهند ایران را منزوی نشان دهند اما این حرف غلطی است چراکه اگر ما منزوی هستیم چرا دشمنان خواستار برقراری رابطه و ارتباط با ما هستند.

وی اقتدار ایران اسلامی را سبب درخواست برقراری ارتباط دشمن با ایران دانست و بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی دارای اقتدار با عمق بالای سیاسی و فرهنگی بوده که در هیچ جای تاریخ این اقتدار وجود نداشته است.

وی توجه به وحدت را از مسائل مهم کشور دانسته و بیان کرد: وحدت در جامعه بدین معنا نبوده که در یک انتخابات حول یک نفر اشتراک داشته باشیم بلکه مهم‌ترین محور اصولی وحدت در مقابل دشمن است.

وی تأکید کرد: اگر این وحدت در کشور وجود نداشته و یک دوصدایی در مقابله با دشمن به وجود آید و عده‌ای دشمن را دوست بدانند عزت ایران با خطر مواجه می‌شود.

سردار سلیمانی تأکید کرد: هر دوصدایی که دشمن را دوست جلوه دهد خیانت به آرمان های ملت ایران است و وحدت حول مقابله با دشمن مهم‌ترین مسئله در کشور است.

وی توجه به آگاهی و آمادگی مردم را لازمه توسعه کشور دانست و گفت: آن چیزی که عزت ملی را به دنبال داشته توجه به شعور و فهم مردم ایران است.

فرمانده سپاه قدس گفت: نباید مردم را درگیر مسائل و موضوعات کوچک کرد و مردم را باید به سمت موضوعات اساسی سوق داد.

وی گفت: مسئولین مانند پدر و مادر بوده و آنان باید از فرزندان با اخلاص به‌خوبی مراقبت کنند.

وی تقدیم 1100 شهید به نظام مقدس جمهوری اسلامی را سند افتخاری برای شهرستان ملایر دانست و بیان کرد: هزاران نفر در دوران دفاع مقدس به جنگ تحمیلی اعزام شده و صدها نفر نیز از گوشه گوشه شهرستان ملایر اعزام شدند و این سند افتخاری برای اهالی ملایر است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان