اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. شهريور 1395 - 14:02   |   کد مطلب: 20101
انتشار گزارش هایی از افزایش ضعیف تر از حد انتظار حجم ذخایر نفت خام آمریکا موجب شد تا قیمت نفت امروز افزایش یابد.

به گزارش صبح الوند به نقل از رویترز، در حالی که آمارهای یک گروه صنعتی نشان می دهد میزان ذخایر نفت خام آمریکا کمتر از حد انتشار افزایش یافته است، قیمت نفت که دیروز تا 3 درصد کاهش یافته بود، امروز افزایش یافت.
انستیتوی نفت امریکا اعلام کرد که میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 9 سپتامبر، 1.4 میلیون بشکه کاهش یافته که این رقم کمتر از 3.8 میلیون بشکه پیش بینی شده از سوی تحلیلگران بوده است. آمارهای رسمی دولت آمریکا در مورد میزان خذایر نفت خام این کشور اواخر امروز منتشر خواهد شد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت، امروز با 29 سنت، معادل 0.6 درصد افزایش به 47 دلار و 39 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز 38 سنت، معادل 0.9 درصد افزایش داشت و به 45 دلار و 28 سنت رسید.
دیروز پس از آنکه آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که رشد تقاضا برای نفت در حال کند شدن است و حجم ذخایر و عرضه نفت رو به افزایش گذاشته است، قیمت نفت کاهش یافت. این آمارها نشان داد که بازار حداقل تا نیمه نخست سال آینده میلادی با مازاد عرضه مواجه خواهد بود.
بانک استرالیایی ای ان زد در یادداشتی نوشت: «پس از انتشار گزارش ماهیانه آژانس بین المللی انرژی که نشان داد انتظار دارد مازاد عرضه در سال 2017 نیز تداوم داشته باشد، قیمت نفت تحت فشار قابل توجهی قرار گرفت.»
دیگر عاملی که می تواند موجب ممانعت از رشد قیمت نفت شود، افزایش صادرات نفت لیبی است. شرکت ملی نفت لیبی دیروز اعلام کرد که به سرعت کار بر روی از سرگیری صادرات نفت از بنادر آزاد شده در روزهای اخیر را آغاز خواهد کرد.
تولید نفت لیبی ممکن است در طی یک ماه آینده از حدود 290 هزار بشکه در روز، به 600 هزار بشکه در روز برسد و مازاد عرضه در بازار ر ا بیش از پیش افزایش دهد.
انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان