اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. شهريور 1395 - 11:25   |   کد مطلب: 20093
نشست محیط زیست استان همدان با سینماگران و عکاسان استان به مناسبت روز سینما
رویکرد هنرمندان به محیط زیست فرهنگساز است
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: محیط زیست به شدت به تعامل با هنرمندان نیازمند است زیرا رویکرد هنرمندان به محیط زیست فرهنگساز است.

به گزارش صبح الوند، محمدرضا محمدی در نشست با سینماگران و عکاسان انجمن سینمای جوانان استان همدان بیان کرد: کانون های تاثیرگزار اجتماعی می توانند با انتخاب موضوع محیط زیست در فعالیت هایشان، سهم بزرگی در آتیه کشور و بهبود بحران های محیط زیستی داشته باشند.

 

محمدی ادامه داد: محیط زیست از داشته های طبیعی، سرمایه های خدادادی و امانت آیندگان است که دستخوش بحران های گوناگون قرار گرفته و لازم است به آن توجه جدی شود.

 

وی اظهار کرد: اگر عمر زمین را به عمر انسان تشبیه کنیم زمینی که 6/4 میلیارد سال عمر کرده است، فردی 46 ساله محسوب می شود که در عرض 2 دقیقه آنقدرسختی کشیده است که  به اندازه یک انسان 66 ساله به نظر می رسد. در حقیقت فجایع زیست محیطی در عرض 2 دقیقه از عمر 46 ساله اتفاق افتاده است و امروز در شرایطی به سر می بریم که 85 درصد از آب های فسیلی ایران نابود شده و با 15 درصد از آب باید برنامه ریزی و زندگی کنیم. تخریب مراتع، فرسایش خاک، آلودگی های آب و خاک و هوا و ... از جمله این مشکلات هستند که در برخی موارد به بحران جدی تبدیل شده اند و نیاز است حس مسئولیت در جامعه نسبت به محیط زیست تقویت گردد.

 

وی گفت: ایجاد تعلق و مطالبه گری در نسل جوان از اولین قدم ها برای ورود به توسعه پایدار است و توسعه پایدار مستلزم ایجاد توازن در استفاده از منابع بوده و توسعه بدون محیط زیست مفهومی ندارد.

 

وی در ادامه خواستار مشارکت هنرمندان در جشنواره های فیلم سبز، عکس محیط زیست و موسیقی سبز شد و گفت: زمینه تعامل با هنرمندان و گروه های هنری برای برگزاری مشترک برنامه ها به منظور جلب توجه مردم به موضوع محیط زیست وجود دارد و نتیجه این امر آینده ساز است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان