اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. شهريور 1395 - 20:28   |   کد مطلب: 20021
سی‌ و‌ پنجمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدنی همراه با صبحگاه مشترک و با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در بیت شهید محراب برگزار شد.

به گزارش صبح الوند، به نقل از خبرگزاری تسنیم، مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت شهید محراب آیت‌الله مدنی صبح امروز با حضور مسئولان اداری، فرهنگی، مسئولان حوزه علمیه و مردم و اجرای صبحگاه مشترک در بیت آیت‌الله مدنی برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در این مراسم با اشاره به نقش علمای شیعه در تحولات اجتماعی اظهار داشت: در جنبش‌های مختلف انقلابی علما نقش تأثیرگذاری در هدایت مردم داشتند.

ناصر عارف افزود: در این میان آخوند خراسانی در رهبری جنبش مشروطه نقش مهمی داشت و سیدجمال‌الدین اسدآبادی منادی آزادی سر داد و در مقابل زیاده‌طلبی استبدادگران ایستاد.

وی بیان کرد: آیت‌الله مدنی در مقوله مبارزه با ظلم، ستم و فساد اقدام به روشنگری و هدایت‌گری در مردم کرد و در این مسیر به شهادت رسید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان ولایت‌پذیری را از مهمترین شاخصه‌های فکری شهید مدنی برشمرد و گفت: جوانان نسل امروز باید با تمام ابعاد شخصیتی این شهید محراب آشنا شوند چرا که حرکت‌های انقلابی شهید مدنی زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد.

امام جمعه رزن نیز با اشاره به ضرورت پاسداشت و بزرگداشت علما و بزرگان دین و انقلاب اظهار داشت: آیت‌الله شهید مدنی از قداست و تقوای ویژه‌ای برخوردار بود و مورد تایید و اعتماد مراجع و حضرت امام(ره) بود.

حجت‎الاسلام حسن طاهری افزود: شهید مدنی با روشنگری که در جامعه ایجاد کرد مردم را از افکار انحرافی حاکم دور کرد و با فرقه بهایت به مبارزه برخواست و در پیروزی انقلاب نقش‌آفرین شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان