اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. شهريور 1395 - 15:23   |   کد مطلب: 19986
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: معاهده «FATF» باید به مجلس برود و واکاوی شود و به آن حاشیه زده شود.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، نایب‌رئیس سابق مجلس ادامه داد: عربستان دلارهای نفت و نیروی انسانی خود را برای کشتار فجیع مسلمانان و تقویت تروریست‌ها به کار گرفته و با پررویی تمام مسئولیت قتل‌های بیگناهان در منا و مسجدالحرام را نپذیرفته لذا ما از جهان اسلام همچنان توقع داریم که گروه حقیقت یابی تشکیل دهد تا ریشه‌های این جنایت پیدا شود چرا که معتقدیم آل سعود کلید این جنایت‌ها را برای جنایت های بعدی زده است و طبق وعده رهبری برای نابودی اسرائیل تا کمتر از 25 سال آینده امیدواریم رژیم‌های همدست آنها نیز از تاریخ برچیده شوند.

وی در ادامه و در بخش پرسش و پاسخ خبرنگاران درباره قرارداد FATF اظهار داشت: داستان FATF و مبارزه با پولشویی مقوله‌ای است که ما سال‌ها درباره آن بحث داشتیم و در مجامع بین‌المللی مطالبه می‌شد که به این کنوانسیون بپیوندیم و نهایتا نیز در مجلس هفتم و نهم قرار شد این کار را انجام دهیم.

باهنر تصریح کرد: ما در بسیاری از این مجامع عضو هستیم که هر کدام فرصت‌ها و تهدیدات خود را دارد و ما هم نقاط قوت و ضعفی داریم اما مهم مدیریت اجرایی است که باید بتواند از کوچک‌ترین فرصت‌‌ها نیز استفاده کند.

دبیرکل جامعه مهندسین با اشاره به عضویت کشورمان در سازمان ملل و در عین حال قبول نداشتن بسیاری از مصوبات این سازمان خاطرنشان کرد: رئیس سازمان ملل به صورت رسمی به ترس این سازمان از عدم پرداخت حق عضویت عربستان سعودی اشاره کرده بود و اینگونه تحقیرانه حرف زدن ناشی از واقعیت‌های زورمندانه جهان است لذا ما هم در این دنیا زندگی می کنیم و باید به مقررات بین‌المللی احترام بگذاریم که در این زمینه FATF هم مستثنی نیست.

وی با تأکید بر اینکه وقتی ما به کنوانسیون پولشویی می‌پیوندیم طبیعی است که اختلافاتی داریم یادآور شد: ما نهادهای آزادی‌بخش را تروریست نمی‌دانیم و در مقابل رژیم صهیونیستی را بزرگ‌ترین تروریست قلمداد می‌کنیم لذا معتقدیم معاهده FATF باید به مجلس برود و واکاوی شود و اگر لازم است حاشیه‌هایی نیز به آن زده شود و نهایتا آن را بپذیریم و منافع ملی خود را حفظ کنیم.

باهنر در ادامه به سخنان هاشمی رفسنجانی برای کاهش بودجه نظامی و موفقیت ژاپن و آلمان در این زمینه پرداخت و اظهار داشت: در اقتصاد کلان باید نسبت‌ها را متعادل‌تر بررسی کنیم و اگر می توانستیم مانند کشورهای همسایه بیشتر هزینه نظامی کنیم مطلوب بود اما باید بودجه عمومی را مدیریت کنیم، اگر کسی تصور کند دیگر تهدیدی سراغ ما نمی‌آید و نیازی به تقویت بنیه نظامی نداریم یا نادان است یا خائن و این حرف‌‌ها غیر عقلایی است.

دبیرکل جبهه پیروان افزود: اما اگر کسی بگوید که ما تهدید هم می‌شویم ولی برای بازسازی اقتصادی نیاز به بودجه بیشتری داریم این نوع اظهارات اگر در سبد سیاستی نباشد هم برداشت منفی و هم برداشت مثبت درباره آن وجود دارد.

وی در ادامه درباره جریان اصولگرایی و انتخابات و سخنان اخیر مصباحی مقدم تصریح کرد: ما برای همراهی و همدلی جبهه انقلابیون یعنی کسانی که به ارزش‌های انقلابی اعتقاد دارند نه تنها به آیت‌الله مصباح یزدی نیاز داریم بلکه به نظرات کوچکترین اعضا هم نیازمندیم اما اگر قرار باشد یک شاکله سازمانی را تعریف کنیم می گوییم باید رده بندی رعایت شود و در این صورت مجموعه اصولگرایان حول جامعه روحانیت مبارز تهران جمع می‌شوند و این کفایت می‌کند.

باهنر درباره احمدی‌نژاد نیز که مورد سوال خبرنگاران بود، گفت: ما در حال حاضر نه از کسی حمایت می کنیم و نه دست رد به سینه کسی می‌زنیم بلکه شرایط را می‌سنجیم تا ان‌شاءالله به یک رئیس‌جمهور خوبی برسیم؛ اگر قرار باشد که ما به 20 یا 30 نامزد نیاز داشته باشیم اول بدبختی ما خواهد بود و الان هم مشخص نیست که کاندیدای ما چه کسی است اما ما همه گزینه‌ها را بررسی خواهیم کرد؛ ممکن است اصولگرایان به من بگویند خودت را برای کاندیداتوری آماده کن یا همه جبهه پیروان را پای کار بیاور.

نایب رئیس سابق مجلس درباره مفاسد اقتصادی و فیش‌های نجومی اظهار داشت: فساد، فساد است و باید با آن برخورد شود اما متأسفانه برخی رسانه‌ها همه مفاسد را ترجمه سیاسی می‌کنند که این محکوم است و فساد امری فراسیاسی و فراجناحی است که باید به آن پرداخته شود؛ البته ممکن است برخی برای انتخابات تیری در تاریکی بیندازند تا افکار عمومی را مغشوش کنند که این هم مصداق بداخلاقی است.

وی ادامه داد: ما برای رأی گرفتن به رأی همه نیاز داریم و حتی به زندان هم می‌رویم و از زندانیان می‌خواهیم که رأی بدهند لذا ما از رأی هیچ شهروندی بی‌نیاز نیستیم اما جمله تعیین کننده را رهبر انقلاب گفتند که فرمودند اگر کسی بنده و نظام را قبول ندارد بیاید و رأی بدهد.

باهنر همچنین خاطرنشان کرد: آقای مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز است و کار من تأیید همه صحبت‌های ایشان نیست؛ ما از کاندیداها به صورت مشروط حمایت می ‌کنیم و این نکته را قبلا درباره آقای روحانی هم گفته بودم چرا که باید به رأی آوری فرد هم توجه شود؛ ما اگر مواضع کسی را قبول داشته باشیم روی مقبولیت او می‌رویم و از این رو صالح مقبول را به اصلح نامقبول ترجیح می دهیم.

باهنر درباره قراردادهای جدید نفتی تصریح کرد: هم دولت و هم رهبری تذکراتی را داده‌اند اما باید بدانیم که برخی از عدم انعقادها در این قرارداد روزانه میلیون‌ها دلار به ما ضرر می‌زند البته من نمی‌گویم که ما چشم بسته قرارداد ببندیم اما نباید این دقت در حدی باشد که اصل قضیه هم به باد برود.

دبیرکل جبهه پیروان در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره لزوم منتشر کردن برنامه اقدام محرمانه دولت و FATF گفت: ما در مجلس هفتم دولت را مکلف کردیم که همکاری برای پیشگیری از پولشویی را جلو ببریم اما من درباره اینکه آیا این قرارداد باید به مجلس بیاید یا خیر اظهار نظر حقوقی نمی‌کنم اما مسئله بسیار خطیر است و مجلس و سایر مراکز باید بحث جدی کنند تا از فرصت‌ های این قرارداد استفاده و تهدیدات آن برطرف شود.هر چند به این بهانه‌ها نمی‌شود پیوستن به این قرارداد را سال‌ها به تأخیر انداخت.

وی با بیان اینکه در برجام هم ما همین وضعیت را داشتیم و آقا به مسئله نرمش قهرمانانه اشاره کردند، گفت: برجام یک زورآزمایی سنگین بود و نظام می‌داند اگر به چه نقطه‌ای برسیم به قبل از برجام بازمی‌گردیم و این نقطه روشن بوده و بقیه موارد رجزخوانی است.

باهنر در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس درباره اظهارنظر حدادعادل برای ساختار جدید اصولگرایان برای انتخابات 96 گفت: ما در این زمینه تلاش می‌کنیم اما این به معنای کنار گذاشتن ساختار انتخابات 94 نیست لذا ما برای ارتقای آن ساختار تلاش خواهیم کرد چرا که در آنجا برخی شخصیت‌های حقیقی و حقوقی اصولگرا و بانوان غایب بودند که باید این مسئله جبران شود.

وی در پاسخ به سوالی که اگر بین روحانی و احمدی‌نژاد به دو راهی برسید چه انتخابی خواهید داشت، گفت: سعی می‌کنیم به دوراهی روحانی و احمدی‌نژاد نرسیم البته کارگردان‌ها به دوراهی نمی‌رسند و برای دور دوم هم باید ببینیم چه می‌شود.

باهنر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران اصلاح‌طلب پیرامون ملاقات با سران فتنه یادآور شد: بنده هیچ ملاقاتی با موسوی و کروبی نداشتم و ضرورتی هم برای این کار احساس نمی‌کنیم. از این رو همه پیام‌ها و صحبت‌ها رسانه‌ای بوده و پیش از اینکه دختر آقای موسوی این مسئله را تکذیب کند من خود هرگونه ملاقاتی را تکذیب کرده بودم، ممکن است ما به اوباما و صهیونیست‌ها هم پیام بدهیم اما ین پیام‌ها صرفا رسانه‌ای است.

دبیرکل جامعه مهندسین درباره عبور اصلاح‌طلبان از روحانی و حمایت از ظریف در انتخابات 96 گفت: تحلیگران سیاسی معمولا حرف‌های گرد می‌زنند تا به بن بست نرسند لذا اینکه اصلاح‌طلبان اگر متوجه شوند روحانی رأی ندارد بسیار طبیعی است که از وی عبور کنند.

وی درباره مهمترین اقدامات دولت در سال پایانی فعالیتش نیز خاطرنشان کرد: دولت باید نشان دهد که گزینه بازگشت به قبل از برجام همواره روی میز است و آن را به رخ دشمن بکشد و نشان دهد که ما می‌توانیم این مسئله را دوباره بازسازی کنیم و نکته دیگر رکود و بیکاری است که دولت باید این مسائل را نیز حل کند.

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان