اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. شهريور 1395 - 9:47   |   کد مطلب: 19854
وزیر خارجه هند گفت: چین مراقب ماموریت شاهزاده سعودی از طرف عربستان باشد

به گزارش صبح الوند به نقل از هندوستان تایمز، وزیر امور خارجه هند، سوشما سواراج در پاسخ به سوال خبرنگار "هندوستان تایمز" درباره سفر محمد بن سلمان معاون ولیعهد عربستان به چین و ژاپن و توافقات مهم اقتصادی پیش رو  بین عربستان سعودی و کشورهای حوزه شرق آسیا گفت: هند هیچ نگرانی درمورد سفر شاهزاده عربستان به پاکستان، چین و ژاپن  ندارد.
وزیر خارجه هند اظهار داشت:"ما هیچ نگرانی راهبردی در مورد سفر معاون ولیعهد عربستان به پاکستان،  چین و ژاپن نداریم. ایشان در سفر چند ماه پیش به آمریکا مهم ترین توافقات راهبردی خود را انجام داده است و توافق راهبردی قابل توجه ای در این سفر حاصل نخواهد شد. توصیه من به مقامات چینی این است که مراقب ماموریت معاون ولیعهد عربستان از طرف آمریکا در چین باشند."
محمد بن سلمان معاون ولیعهد عربستان که از زمان روی کار آمدن پدرش سلمان بن عبدالعزیز آل سعود قدرت زیادی در عربستان به دست آورده است. او  در ژانویه 2015 به عنوان وزیر دفاع و سپس در آوریل همان سال به سمت معاون ولیعهدی گمارده شد.
 او در صدر هیئتی عالی رتبه به چند کشور آسیای شرقی سفر کرده است تا در مورد مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با مقامات ارشد این کشورها گفتگو کند.
وی پاکستان همپیمان نزدیک عربستان را به عنوان مقصد اول سفر خود انتخاب کرد و در طول این سفر مذاکرات امنیتی با مقامات پاکستانی برگزار کرد. او قرار است در ادامه به دو کشور چین و ژاپن نیز سفر کند.
 برخی تحلیلگران سیاسی معتقدند سفر محمد بن سلمان به منطقه نقطه عطفی در گسترش فعالیت های دینی عربستان و افزایش افراطی گری دینی در شرق آسیا خواهد بود.
به نظر می رسد سفر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به هند و محمد بن سلمان به چین و ژاپن یک ماموریت و هدف مشترکی را دنبال میکنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان