اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. شهريور 1395 - 13:15   |   کد مطلب: 19839
رییس آموزش و پرورش ناحیه دو همدان :
تعادل نیروی خانم در مقاطع تحصیلی همدان وجود ندارد
رییس آموزش و پرورش ناحیه دو همدان گفت: مشکل نیروی مازاد خانم در متوسطه اول و کمبود نیرو در مقطع ابتدایی تا دو سال آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش صبح الوند، رییس آموزش و پرورش ناحیه دو همدان در گفت و گو با خبرنگار صبح الوند ، از مشکل وجود نیروی مازاد در مقطع تحصیلی متوسطه اول و کمبود نیرو در مقطع ابتدایی تا دو سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر در حوزه آموزش وپرورش ناحیه دو همدان بالغ بر دویست نفر نیروی خانم مازاد وجود دارد.

 

محمد باب الحوائجی افزود: این در حالی است که در مقطع ابتدایی نیازمند 300نفر نیروی کاری هستیم.

 

وی بیان کرد: به منظور حل این موضوع از نیروهای خانم در مقطع متوسطه اول تقاضا کردیم تا با گذراندن دوره های خاص ما را در جبران کمبود نیرو در مقطع ابتدایی یاری کنند.

 

رییس آموزش و پرورش ناحیه دو همدان اظهار کرد: این جابجایی نیرو قطعا آسیبهای خاص خود را داراست و برخی از نیروهای تربیت شده برای بخش متوسطه از این موضوع رضایت صد در صدی نخواهند داشت که ممکن است باعث پایین آمدن کیفیت آموزشی شود.

 

وی ادامه داد: پیش بینی شده است برای پایه های چهارم ، پنجم و ششم ابتدایی نیروی مازاد متوسطه به صورت تخصصی به کار گرفته شود، بطوری که دروس ریاضی و علوم تجربی توسط یک فرد متخصص در این زمینه و دروس عمومی و ادبیات و معارف توسط فرد متخصص دراین رشته در مقطع ابتدایی آموزش داده شود.

 

باب الحوائجی ابراز کرد: با گذشت دو سال این مشکل حل و زیرساختها هماهنگ خواهد شد.

 

رییس آموزش و پرورش ناحیه دو همدان بیان کرد: در اکثر استان هم  شهرستانهای پر جمعیت نظیر ملایر و نهاوند با این مشکل مواجه شده اند.

 

وی در خصوص تراکم جمعیت در کلاسهای درسی گفت: این تراکم با توجه به شیوه نامه وزارت خانه تفاوت داشته و به عنوان مثال در مدارسه متوسطه دوم 36 ، ابتدایی32 و مدارس شاهد 30 نفر می باشد.

 

آموزش و پرورش ناحیه دو فضای آموزشی مناسبی ندارد

 

رییس آموزش و پرورش ناحیه دو همدان خاطر نشان کرد : ناحیه دو آموزش و پرورش فضای آموزشی مناسبی نداشته و در حال حاضر به دلیل تخریب و بازسازی برخی مدارس ناحیه دو حدود 40تا 50 کلاس از ناحیه عقب تر است.

 

وی افزود: این در حالی است که تعداد مدارس دو شیفته ما کم نیست و هرچه به مرکز و بالای شهر میرویم به دلیل گرایش مردم از حاشیه شهر به مدارس این مناطق تعداد دانش آموزان در این مدارس بیشتر خواهد شد.

 

باب الحوائجی در پایان اظهار کرد: اگر مدارسی که در دست ساخت و احداث است به بهره برداری برسد می توان از فرم بهتری برخوردار شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان