اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. شهريور 1395 - 9:04   |   کد مطلب: 19669
مراسم هفته همدان با حضور جمع کثیری از شهروندان، گردشگران و مسئولین در محل آرامگاه باباطاهر برگزار شد.

به گزارش صبح الوند، شهردار همدان در مراسم هفته  همدان، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، 8 هزار شهید استان و شهدای مدافع حرم، گفت: این هفته فرصتی به منظور شناساندن استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین فراهم آورده است.

 

سید مصطفی رسولی ضمن اشاره به قدمت بیش از سه هزار ساله همدان عنوان کرد: این شهر مهد و  مدفن بسیاری از بزرگان تاریخ نظیر شیخ الرییس بوعلی سینا، باباطاهر، آیت الله بهاری و دیگر مفاخر و مشاهیر است.

 

شهردار همدان با بیان اینکه وجود صدها اثر تاریخی در همدان گواه قدمت تاریخی این شهر است، عنوان کرد: این شهر به عنوان اولین شهری می باشد که در جهان مدنیت یافته است.

 

رسولی در بخش دیگری از سخنان خود با اذعان به اینکه در حال حاضر بسیاری از زیرساخت‌ها برای حضور گردشگران در استان فراهم شده گفت:هم اکنون همدان به عنوان کوریدور مرکزیت، غرب و جنوب کشور مطرح است و با توجه به زیرساخت های ایجاد شده در حوزه راه، در حال حاضر فاصله این استان با پایتخت کشور تنها دو نیم  تا سه ساعت می باشد.

 

وی ادامه داد: همچنین طی سالهای اخیر زیر ساخت های خوبی در حوزه جذب گردشگر فراهم شده که از جمله آنها میتوان به مجموعه تفریحی توریستی پارک ملل به مساحت 203 هکتار اشاره کرد که این مجموعه دارای پروژه های  متنوعی می باشد و ظرف یکی دو سال آینده به صورت فاز به فاز به بهره برداری می رسد.

 

شهردار همدان همچنین با بیان اینکه پروژه پیاده راه سازی 6 خیابان اصلی شهر از جمله پتانسیل های جذب گردشگر خواهد بود، بیان داشت: دو خیابان از شش خیابان مذکور طب سال جاری پیاده راه سازی خواهد شد و چهار خیابان دیگر نیز طی سال‌های بعدی در دستور کار قرار خواهند گرفت.

 

وی در نهایت با اشاره به برگزاری اجلاس راه ابریشم به میزبانی شهر قزوین در سیزدهم و چهاردهم شهریور ماه، گفت: از آنجا که شهر همدان هم از جمله شهر های اثرگذار در جاده راه ابریشم بوده، شهرداری همدان نیز به منظور معرفی پتانسیل از این شهر در این اجلاس حضور خواهد داشت.

 

در ادامه رییس انجمن پاسدار و پالایش زبان فارسی با تبریک روز همدان و تولد شیخ الرییس بوعلی سینا، اظهار کرد: همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن محل سکنی مادها بوده است.

 

وی افزود: همدان با وجود دیاکو، به عنوان اولین ها در بهره گیری از رایزنی و مشورت مطرح است.

 

ضیاءالدین هاجری در باب تکریم زبان فارسی نیز گفت: شناخت زبان پررمزو راز فارسی نیازمند توجه به ریشه هاست.

 

رییس انجمن پاسدار و پالایش زبان فارسی بیان داشت:چنانچه اصول و فرهنگ بیگانه به راحتی در میان مردم ما رواج پیدا کند، بیگانگان فرصت تصاحب فرزانگان ما را به نام خود پیدا خواهند کرد.

 

وی تاکید کرد :باید هرچه بیشتر به فرهنگ ساختاری واژگان فارسی توجه شود.

 

لازم به ذکر است، تجلیل شهردار همدان از استاد هاجری و استاد ارژنگی، توزیع کیک 150کیلوگرمی که به همت اتحادیه صنف قنادان تهیه شده بود در بین مردم، حضور هنرمند شاخص کشور" حمید رضا پگاه" در میان حاضران و حضور طنزپرداز هنرمند کشور مان"سیروس حسینی"از حواشی این جشن بود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان