اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. شهريور 1395 - 22:23   |   کد مطلب: 19665
انتشار برخي نظرسنجي ها که نشان از افزايش محبوبيت ترامپ در انتخابات رياست جمهوري آمريکا دارد، منجر به نگراني و شوک هيلاري کلينتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات رياست جمهوري سال 2016 ايالات متحده آمريکا شده است. اين در حالي‌است که هيلاري کلينتون هرگز تصور نمي کرد در نظرسنجي هاي صورت گرفته ترامپ بتواند بخشي از آراي خاکستري و تعيين کننده را با خود همراه سازد.

به گزارش صبح الوند به نقل از رسالت، نظرسنجي هاي اخير نشان مي دهد که ترامپ در جذب آراي خاکستري از هيلاري کلينتون موفق تر بوده است. لازم به ذکر است که در انتخابات رياست جمهوري آمريکا، آراي خاکستري خصوصا در ايالتهايي مانند اوهايو ، پنسيلوانيا و فلوريدا که به ايالات پاندولي ( که راي آنها به دو حزب دموکرات و جمهوري‌خواه سنتي نيست) بسيار تعيين کننده خواهد بود. در حالي که مبارزه‌ دو نامزد انتخابات رياست جمهوري آمريکا ادامه دارد، نظرسنجي‌هاي انتخاباتي درباره ميزان حمايت‌ از اين دو گزينه، براي جانشيني باراک اوباما هم ادامه دارد.البته نمي توان بر روي نظرسنجي هاي صورت گرفته در ايالات متحده آمريکا حساب ويژه اي باز کرد زيرا آراي خاکستري و سفيد در لحظات آخر مي تواند بسياري از معادلات را بر هم بزند.

 در جريان رقابتهاي درون حزبي دو حزب دموکرات و جمهوري‌خواه نيز شاهد اين مسئله بوديم. در حالي که قبل از برگزاري رقابتهاي درون حزبي دموکراتها هيلاري کلينتون با اختلافي 30 درصدي از برني سندرز رقيب خود  پيش بود، اما با برگزاري انتخابات در دو ايالت اوليه يعني آيووا و نيوهمشاير معادله تا حدود زيادي با آنچه پيش بيني مي شد تفاوت پيدا کرد. برني سندرز به رقيبي سرسخت براي هيلاري کلينتون تبديل شد. در نهايت نيز هيلاري کلينتون به لطف حمايت سوپر دليگيتها و سران حزب دموکرات و تخلف انتخاباتي در ايالت نيويورک توانست بر سندرز غلبه پيدا کند. بي دليل نيست که بسياري از طرفداران سندرز همچنان در خصوص به گردش در آوردن آراي خود به سود هيلاري کلينتون در شک و ترديد هستند. 
اين قاعده در خصوص حزب جمهوري‌خواه نيز تا حدود زيادي صادق بود. ترامپ مخصوصا در چند انتخابات ايالتي اوليه در مقابل تد کروز نامزد رقيب خود با چالشهاي زيادي مواجه شد و در نهايت توانست وي را شکست دهد. در هر حال، هم اکنون يک نظرسنجي حاکي از برتري ترامپ بر هيلاري کلينتون است. روزنامه لس‌آنجلس تايمز و موسسه «يو اس دورنسايف»، نتيجه يک نظرسنجي جديد درباره ميزان حمايتها از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري آمريکا را منتشر کردند.
بر اساس نتيجه اين نظرسنجي دونالد ترامپ پس از سه هفته ناکامي، توانسته از هيلاري کلينتون پيشي بگيرد.طي سه هفته اخير نظرسنجي‌هاي مختلف نشان مي‌داد که نامزد دموکرات با اختلاف چند درصدي از رقيب جمهوري‌خواهش پيش است و حتي يک نظرسنجي از اختلاف 10 درصدي کلينتون با ترامپ حکايت داشت.اما در نظرسنجي تازه، ترامپ با کسب 44/2 درصد در برابر 43/6 کلينتون، از وزير خارجه سابق آمريکا پيشي گرفته است.گفته مي‌شود که اين نظرسنجي از ميان حدود سه هزار نفر از آمريکايي‌هاي واجد شرايط راي دادن و شرکت در انتخابات رياست جمهوري انجام شده است.
در هر حال به نظر مي رسد که چالشهاي ترامپ و هيلاري کلينتون در نظرسنجي‌هاي صورت گرفته طي هفته هاي آتي به نقطه اوج خود برسد. در اين ميان برگزاري مناظره هاي انتخاباتي ميان ترامپ و هيلاري کلينتون نقش تعيين کننده اي ايفا خواهد کرد. ضمن آنکه مشخص شدن آراي بسياري از شهروندان آمريکايي که هنوز مشخص نکرده اند به چه کسي راي خواهند داد، در شکل دهي نتيجه نظرسنجي هاي آتي موثر خواهد بود. 
انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان