اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. مرداد 1395 - 22:32   |   کد مطلب: 19645
از موضع گیری قاطعانه خجسته تا سکوت بهارستان‌نشینان قدیمی!
نمایندگانی که درخواست تحقیق و تفحص از استانداری را امضا نکردند!
تحقیق و تفحص از استانداری همدان، طرحی مهم برای شفاف سازی عملکرد دولت و صداقت گفته‌های مدیر ارشد استان به شمار می رود، اما باوجود اهمیت فراوان، برخی نمایندگان مردم در مجلس از امضای آن خودداری کرده اند!

به گزارش صبح الوند به نقل از نافع، تحقیق و تفحص از استانداری همدان که نخستین بار از زبان امیر خجسته، رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در رسانه ها مطرح شد؛ یکی از خبرسازترین موضوعات روزهای اخیر بوده است.

وی با انتقاد از عزل و نصب سلیقه ای مدیران تصریح کرد:  تأکید مجمع نمایندگان بر گسترش تعامل با مدیریت ارشد استان و دستگاه های مختلف نظامی، انتظامی و اداری بوده تا با داشتن وحدت رویه به مشکلات رسیدگی شود، اما امروز شاهد افزایش نیروهای غیر بومی نالایق در استان و قلع و قمع نیروهای بومی و اثرگذار هستیم به طوری که مدیریت ارشد استان به جای شایسته سالاری، دوستان و اطرافیان خود را در پست های مختلف جای داده است.

 

 

خجسته در گفتگو با "نافع"، بکارگیری مدیران ضعیف را اختلاس از وقت و زمان دانشت و خاطرنشان کرد: اگر کسی مرتکب اختلاس مالی شود با قطع دست براساس شرع مبین و برگرداندن پول جبران می شود، اما مدیران ضعیفی که وقت را هدر داده اند چطور می توانند زمان را به عقب برگردانند؟

خجسته، همچنین از همراهی همه اعضای مجمع نمایندگان استان برای طرح تحقیق و تفحص از استانداری خبر داد و اظهار کرد: مجمع نمایندگان در این دوره بسیار قدرتمند، قوی و اثرگذار برای پیشرفت استان و برطرف ساختن مشکلات تلاش می‌کنند به ویژه اینکه افراد با سابقه و پیشکسوت نظیر آقایان حاجی‌بابایی، مفتح و کاظمی در آن حضور دارند.

حسن بهرام‌نیا، نماینده مردم نهاوند نیز در گفتگو با "نافع" از پیگیری مصرانه مجمع نمایندگان برای به ثمر رساندن طرح تحقیق و تفحص از استانداری همدان خبر داد و افزود: این طرح به بررسی موارد مهمی چون گزارش های اشتغال، رکود اقتصادی، رانت اطلاعاتی، سوء استفاده از موقعیت، دست اندازی به بیت المال و وضعیت استخدام ها می پردازد.

 

 

پس از این اظهارات درحالیکه انتظار می رفت سایر نمایندگان نیز به حمایت از طرحی که خواست مردم است بپردازند؛ حسن لطفی، نماینده مردم رزن که پای درخواست تحقیق و تفحص را امضا کرده بود در اقدامی تعجب برانگیز در گفتگو با "فارس" به حمایت از استانداری پرداخت!

 

 

وی، سپس در گفتگو با یکی از رسانه‌های بومی با تایید امضای خود اعلام کرد: قرار بود و توافق کرده بودیم که همه نمایندگان استان پای درخواست تحقیق و تفحص را امضا بزنند، اما چون برخی از امضای آن خود داری کردند؛ من نیز حمایت خود را از استانداری اعلام می‌کنم.

تأکید نمایندگان همدان و نهاوند بر توافق همه نمایندگان استان برای اجرایی شدن طرح تحقیق و تفحص در حالیست که پس از آماده شدن درخواست در حالی بیان می شود که 3 نماینده که به گفته امیر خجسته از پیشکسوتان مجلس هستند از امضای آن خودداری کرده‌اند؛ موضوعی که لطفی، نماینده مورد حمایت اصلاح طلبان نیز بدان اشاره می‌کند.

 

 

مهم تر اینکه شاید بتوان موافق نبودن محمد کاظمی، نماینده اصلاح طلب مردم ملایر را به نوعی توجیه کرد، اما جای خالی امضای افرادی چون حمیدرضا حاجی‌بابایی و محمدمهدی مفتح دو نماینده اصول‌گرای مجلس در پای این درخواست بسیار تأمل برانگیز است!

این دو نماینده که دست بر قضا از بهارستان نشینان قدیمی نیز هستند در دو روز گذشته هیچ اظهارنظری از دلیل مخالفت خود با طرحی که به شفاف سازی عملکرد دولت می پردازد انجام نداده و سکوت اختیار کرده‌اند.

و حال در سایه این سکوت معنادار رجال سیاسی استان، مردم از خود سئوال می کنند که آیا درست انتخاب کرده اند یا خیر؟!

 

پایان پیام/ص

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان