اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. مرداد 1395 - 12:12   |   کد مطلب: 19554
مدیرعامل موسسه بهمن سبز گفت: همه مسئولان حوزه هنری در تلاش هستند تا در مهرماه بتوانیم اکران گسترده‌ای برای فیلم رستاخیز در تمام استان‌های کشور داشته باشیم.

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر، محمود کاظمی پس از بازدید از سینما خانواده اصفهان که بازسازی آن از هفته گذشته آغاز شده است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ابتدا باید عرض تبریک و تشکر از مردم خوب اصفهان داشته باشم چراکه پس از بازسازی سینما فلسطین به اندازه‌ای با استقبال گرم خود برای ما انگیزه ایجاد کردند تا مطابق قول خود هرچه سریع‌تر به بازسازی سینما خانواده اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه سینما خانواده از سینماهای قدیمی و خاطره‌انگیز اصفهان است، افزود: مردم اصفهان به اندازه‌ای فرهنگی هستند که موسسه بهمن سبز تصمیم گرفت این سینما را به نخستین پردیس سینمایی اصفهان تبدیل کند.

مدیرعامل موسسه بهمن سبز حوزه هنری با اشاره به اینکه تعداد سالن‌های سینمایی ایران به نسبت فیلم‌های تولید شده در بسیار کم است، بیان داشت: هرچند سالن سینمایی به نسبت رشد جمعیت ایران اضافه کنیم باز هم کم است.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم با افزایش سالن‌های سینمایی به روز و مدرن خوراک فکری تفریحی سالمی برای خانواده‌ها فراهم کنیم چرا که کمک گرفتن از فیلم وسریال برترین راه فرهنگ سازی در یک جامعه است.

سینماهای تک سالنه منسوخ شده است

کاظمی با اشاره به اینکه در تمامی دنیا سینماهای تک سالنه منسوخ شده است، ابراز داشت: کم رونق شدن بسیاری از سینماهای ایران به دلیل همین مسئله تک سالنه بودن است و بر این اساس باید به سمت ایجاد پردیس‌های سینمایی حرکت کنیم تا مردم با وجود تنوع فیلم و امکان انتخاب به سینما روی آورند.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک تمامی سینماهای در دست ساخت چندمنظوره می‌شوند بدین معنا که در یک مجموعه امکان استفاده برای اجرای تئاتر، نمایش فیلم، برگزاری موسیقی و غیره وجود دارد.

مدیرعامل موسسه بهمن سبز حوزه هنری با اشاره به اینکه سینما همایون با همکاری شهرداری اصفهان به تئاتر شهر تبدیل‌می شود، گفت: بسیاری خوشحالم که شهرداری چنین فرهیخته زمام امور شهر اصفهان را در دست دارد و جای تشکر دارد که برای بازسازی سینما فلسطین و خانواده کمک و یار ما بودند؛ در واقع اعضای شورای شهر و شهرداری همراه ما و پیگیر بازسازی سینماها هستند.

وی در ارتباط با پخش فیلم رستاخیز نیز بیان داشت: همه مسئولان حوزه هنری مصمم هستند تا در مهرماه بتوانیم اکران گسترده‌ای برای فیلم رستاخیز در تمامی استانهای کشور داشته باشیم.

برآورد هشت میلیارد تومان بودجه برای بازسازی سینما ساحل

کاظمی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، در ارتباط با اقدامات و بودجه در نظر گرفته شده برای بازسازی سینما ساحل نیز گفت: با توجه به ویژگی‌های خاص پردیس سینمایی ساحل که پس از بازسازی اطلاع‌رسانی عمومی می‌شود هشت میلیارد تومان بودجه برای بازسازی آن برآورد شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تأمین هزینه‌های موسسه بهمن‌سبز به شکل خودگردان است به همیاری و کمک مسئولان استانی از جمله استاندار و شهردار اصفهان و اعضای شورای شهر برای بازسازی این سینما به شکل پردیس سینمایی با ویژگی‌های نوین و خاص نیازمند هستیم و امیدواریم در اواخر بهمن‌ماه کار بازسازی آن آغاز شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان