اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. مرداد 1395 - 9:09   |   کد مطلب: 19541
در کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان مطرح شد: شهرداری متولی حقیقی آرامستان همدان است.

به گزارش صبح الوند، جلسه کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان با موضوع بررسی وضعیت نظافت، خط کشی معابر و اقدامات ترافیکی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر همدان و برخی از معاونین و مدیران عامل سازمان‌های شهرداری همدان برگزار شد.

 

در این نشست کامران گردان ضمن تأکید بر عملکرد مطلوب معاونت  سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری در سه سال گذشته اظهار کرد: طی 3‌سال اخیر اصلاحات هندسی و مهندسی ترافیک سطح شهر در روندی مطلوب جریان داشته به حدی که این توقع مردم درتداوم این روند شکل گرفته و به همین دلیل رکودی که امسال در این موضوع شکل گرفته است از نظر مردم و نمایندگان آنها در پارلمان شهری جای سؤال است.

 

وی افزود: اصلاحات هندسی در سال‌های اخیر شرایط روبه رشدی را در ایمنی و ارتقای فرهنگ ترایفکی سطح شهر ایجاد کرده است و نباید این روند کند شود.

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به دستورکار دیگر جلسه که مبتنی بر ارزیابی عملکرد معاونت خدمات شهری شهرداری بود، بر لزوم نظارت و کنترل بیشتر در این حوزه تأکید و تصریح کرد: متأسفانه هنوز در فرهنگ سازی بیرون گذاشتن زباله در وقت معین هرشب توفیق چندانی حاصل نشده و این موضوع نیازمند تحرک و اقدام جدی معاونت فرهنگی اجتماعی شهردایر همدان است.

 

وی ادامه داد: فرهنگ سازی در هر موضوعی به ویژه بیرون گذاشتن زباله با مبنای فرهنگسازی شکل می‌گیرد که نیازمند آموزش‌های مداوم و مستمر در حوزه معاونت فرهنگی شهرداری است و متأسفانه عملکرد معاونت فرهنگی در این حوزه چندان درخور توجه نبوده است در حالی که می‌تواند با اقدامات آموزشی بیشتری از جمله نصب بنر، استفاده از ظرفیت اتوبوس‌ها، تحریر و توزیع تراکت و بروشور و آموزش چهره به چهره و بکاریگیری روش‌های خلاقانه اقدام به فرهنگ سازی ویژه در این موضوع کند.

 

این عضو شورای اسلامی شهر همدان همچنین به طرح جامع پسماند اشاره و تشریح کرد: با توجه به اینکه لازم است معاونت خدمات شهری شهرداری در جهت کاهش میزان زباله سطح شهر برنامه ریزی و اقدام کند، توجه به طرح جامع پسماند ضروری و انکارناپذیر است و باید هرچه سریعتر اجرا شدن این طرح در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

 

در ادامه این نشست که با نمایش تصاویری از نوع نظافت شهر همراه شد، گردان ضمن تأکید بر نقش تنظیف و پاکیزگی شهر در جذب مسافران و گردشگران عنوان کرد: نظارت و کنترل معاونت خدمات شهری شهرداری بر عملکرد مجموعه‌های تحت پوشش خود، به ویژه در فصل تابستان که فصل گردشگری است ضرورت بیشتری دارد.

 

وی در پایان به بررسی موضوع مورد اختلاف شهرداری و اوقاف در تولیت باغ بهشت در صحن شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد.

 

* شهرداری متولی حقیقی آرامستان است

در بخش دیگری از این نشست مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری همدان، ضمن تشریح عملکرد این سازمان، به موضوع اخذ و احیاء 600 میلیون تومان از جرایم دیرکرد اشاره و بیان کرد: احیاء و اخذ این مبلغ در جهت تقویت بنیه مالی شهرداری به ویژه دررکود اقتصادی فعلی بسیار حائز اهمیت بود و ما توانستیم با این اعتبار تعداد 10 دستگاه شاسی از شرکت هیوندا پیش خرید کنیم.

 

حسین سیبی با اشاره به عدم توفیق شهرداری در به روز کردن تجهیزات و ماشین آلات موتوری تبیین کرد: با رویکرد تحقق اقتصاد مقاومتی در بدنه سازمان اقدامات متعددی از جمله تعمیر و بازسازی وسایل و امکانات را برای استفاده بهینه در دستور کار قرار داده و از خرید وسایط خارجی گران قیمت از جمله یک دستگاه خودروی تویوتا که خرید آن مصوب شده بود صرف نظر کردیم.

 

وی در ادامه به موضوع وقفی بودن آرامستان شهر اشاره و اظهار کرد: با توجه به مستنداتی گه اخیرا به دست آورده ایم موضوع موقوفه بودن آرامستان شهر همدان زیر سؤال است چراکه به نظر می‌رسد مالکین زمین‌های آرامستان (ورّاث قراگوزلو) در سال 43 این زمین ها را به امور اراضی واگذار کرده بودند.

 

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری همدان با بیان اینکه شهرداری از این مکان سند دارد گفت: به نظر می‌رسد در سال 71 به دلیل دفاع ضعیف شهرداری در دادگاهی که به درخواست اوقاف و با موضوع وقفی بودن ملک تشکیل شده بود حکم مالکیت شهرداری در این نقطه ابطال شده و رأی به موقوفه بودن آن صادر شده است.

 

وی با بیان اینکه آرامستان همدان از طرح جامعی برخوردار نیست و وضعیت معبر و چینش مزارها برنامه‌ریزی شده نمی‌باشد خاطر نشان کرد: اقدام شهردایر برای احقاق حق و بازپس گیری تولیت آرامستان نیازمند توجه شورای اسلامی شهر و نماینده ولی فقیه در استان است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان