اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. مرداد 1395 - 8:57   |   کد مطلب: 19517
نشست منطقه ای آموزش، پژوهش و توسعه پایدار با حضور رئیس دفتر منطقه ای یونسکو در تهران، معاون استاندار، معاون سازمان حفاظت محیط زیست و مسئولان آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست روز سه شنبه به میزبانی همدان آغاز شد

به گزارش صبح الوند، مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان در مراسم آغازین این نشست گفت: تنوع زیستی، وجود جاذبه های توریستی متنوع و قرار گرفتن گردشگری به عنوان محور توسعه در همدان از مهمترین ظرفیت های زیست محیطی همدان به شمار می رود.

 

محمدرضا محمدی چالش‌های محیط زیستی استان را برشمرد و گفت: بحران آب از مهمترین این چالش هاست به طوری که در برخی روستاهای استان با تانکر آبرسانی می شود، عدم تعادل دام و مرتع از دیگر  چالش‌های موجود در محیط زیست استان است و در استان همدان سه برابر مراتع، دام وجود دارد.

 

وی به مدیریت پسماند در استان اشاره و خاطرنشان کرد: پس از 8 سال وقفه در تشکیل کارگروه مدیرت پسماند، خوشبختانه طی دو سال اخیر این کارگروه فعال شده است.

 

محمدی ادامه داد: طی یک‌سال اخیر تکلیف برنامه‌ای مدیریت پسماند در 5 بخش مشخص و برنامه‌های آن تدوین و مصوب شده است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از تجهیز 90 درصد بیمارستان‌های استان به دستگاه‌های بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی خبر داد و تصریح کرد: استانداردسازی 3 ایستگاه پایش هوای استان، بهبود معیشت محیط بانان این اداره و جلب مشارکت مردم در راستای حفاظت محیط زیست از جمله دستاوردهای محیط زیست استان بوده است.

 

وی از افزایش تقریبا دو برابری تشکل‌های مردمی در این حوزه خبر داد و تصریح کرد: محیط زیست استان با 22 دستگاه اجرایی تفاهم‌نامه همکاری در این زمینه منعقد کرده است.

 

محمدی استقرار نامناسب فعالیت‌های اقتصادی را از جمله چالش‌های استان برشمرد و عنوان کرد: کارگروه مقابله با آلودگی هوا از سال 72 در استان تشکیل نشده بود که امروزه شاهد برگزاری آن هستیم.

 

وی با بیان اینکه استان همدان 6 منطقه حفاظت‌شده و 12 منطقه شکار ممنوع دارد، خاطرنشان کرد: 11.2 درصد از مساحت استان تحت مدیریت این اداره‌کل است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان وجود 3 تالاب طبیعی و 7 تالاب انسان‌ساز را از جمله ظرفیت‌های لازم برای گردشگری خواند و گفت: همدان 1540 گونه گیاهی، 42 گونه خزنده، 40 گونه پستاندار و 38 گونه ماهی دارد.

 

نشست منطقه ای آموزش، پژوهش و توسعه پایدار از 26 مرداد آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان