اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. مرداد 1395 - 22:09   |   کد مطلب: 19489
معاون فرهنگی قوه قضائیه از عوامل برنامه تلویزیونی «ماه عسل» امروز تقدیر کرد.

به گزارش صبح الوند به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه، حجت الاسلام‌ والمسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه در جلسه‌ای که با حضور علی اصغر پورمحمدی مدیر شبکه سه سیما، ناصر کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه سه و احسان علیخانی تهیه کننده و مجری برنامه ماه عسل در دفتر معاونت فرهنگی تشکیل شد، از عوامل تولید و پخش برنامه ماه عسل تقدیر کرد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به نقش رسانه ملی در امر آموزش و اطلاع رسانی گفت: برنامه‌های تلویزیونی یکی از ابزارهای مفید در حیطه آموزش و ارتقاء آگاهی‌های حقوقی است.

وی افزود: در قوه قضائیه و به ویژه معاونت فرهنگی ظرفیت‌های زیادی در بحث تولید سریال، فیلم و برنامه‌های آموزشی وجود دارد که باید به نحو مطلوب مورد استفاده قرار گیرد.

این مسئول عالی قضایی ادامه داد: معاونت فرهنگی قوه قضائیه در راستای اهداف فرهنگی و آموزشی خود تاکنون برنامه‌های زیادی از قبیل کلیپ، فیلم، تیزر، جزوات و کتابچه تهیه و تولید کرده است تا بتواند در ارتقای فرهنگ حقوقی نقش خود را به درستی ایفا کند.

 حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: برخی افراد ناآگاه آمار 15 میلیون پرونده را 15 میلیون پرونده یکتا عنوان می‌کنند، درحالی که این آمار بر اثر تعدد پرونده در یک موضوع ثابت است و ممکن است که یک دعوای حقوقی و یا کیفری چند پرونده داشته باشد و تعداد پرونده‌های یکتا در سال گذشته قریب به 5 میلیون بوده است نه 15 میلیون.

 معاون فرهنگی قوه قضائیه تأکید کرد: قوه قضائیه وارث معضلات اقتصادی و اجتماعی جامعه است و همه نهادها و دستگاه‌ها باید دست به دست هم دهند تا این معضلات ریشه کن شود.

وی گفت: متأسفانه فراوانی پرونده‌ها در دادگاه‌ها باعث شده است که قضات دو برابر حد استاندارد در مقایسه با سایر کشورها به پرونده‌ها رسیدگی کنند که این امر باعث فرسودگی، خستگی و طولانی شدن رسیدگی‌ها می‌شود. متاسفانه فراوانی پرونده ها برای قضات ما ناخواسته استرس ایجاد می‌کند و در روند کار آنها تأثیر می‌گذارد.

حجت الاسلام صادقی بر لزوم تعامل و همکاری بین قوه قضائیه علی الخصوص معاونت فرهنگی با رسانه ملی تأکید کرد و گفت: توقع داریم که این همکاری و تعامل افزایش یابد و امر ارتقاء و آگاهی‌های حقوقی در رسانه ملی افزایش یابد.

 وی افزود: با اینکه برنامه‌های زیادی درتلویزیون و رادیو و سایر رسانه‌ها در خصوص موضوعات اجتماعی و حقوقی تولید شده است اما این تعداد و آمار بسیار کم است و باید بیشتر شود.

این مسئول عالی قضایی اظهار کرد: بر اساس گزارشات 47 درصد زندان‌های ما علت حضور خود در زندان را عدم آگاهی عنوان کرده اند و این نشان می‌دهد که کار و تلاش فراوانی باید در این مسیر صرف گردد تا به نقطه مطلوب برسیم.

 حجت الاسلام و المسلمین صادقی ضمن تأکید بر تعامل بین رسانه ملی و دستگاه قضا گفت: باید اولویت‌های اول و اصلی دستگاه قضا تعیین و معرفی شود تا بتوان در آن مسیر مشخص اقدامات لازم را انجام داد.

مدیر شبکه سه سیما نیز در این دیدار گفت: یکی از وظایف و برنامه‌های اصلی ما در صدا و سیما اطلاع رسانی و آگاهی بخشی است.

پورمحمدی گفت: در ایران نظام آموزشی باید تقویت شود وامر آموزش را باید از سال‌های کودکی آغاز کرد. دربسیاری از کشورها مثل استرالیا آموزش کودکان بین 1 تا 4 سال در دستور کار قرار دارد، چون سن کودکان سن شخصیت پذیری فرد است.

در پایان این جلسه از عوامل تهیه و تولید و پخش برنامه تلویزیونی ماه عسل تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان