اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. مرداد 1395 - 15:35   |   کد مطلب: 19404
نماینده ولی فقیه در استان همدان
شاعران اهل بیت(ع) منادیان دفاع از حقیقت هستند
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: شاعران اهل بیت(ع) علاوه بر اینکه منادیان دفاع از حق و حقیقت هستند، در مقابل دشمنان ایستاده و روشنگری می‌کنند

به گزارش صبح الوند، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در اختتامیه سومین دوره جشنواره سراسری شعر دوبیتی و رباعی رضوی با بیان اینکه مراسم میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در بیش از ٧٠ کشور جهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: به طور حتم شاعران اهل بیت(س) پاداش و اجر در خور شأن و جایگاه این بزرگواران را دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه گاهی شعرا آنچنان غرق در دریای اهل بیت(ع) می‌شوند که پاداش بزرگی دریافت می‌کنند، افزود: شاعران اهل بیت(ع) علاوه بر اینکه منادیان دفاع از حق و حقیقت هستند، در مقابل دشمنان ایستاده و روشنگری می‌کنند.

شاعر و پژوهشگر مطرح همدانی هم در این مراسم با بیان اینکه امیدوارم این جشنواره در همدان بماند، اظهار کرد: این جشنواره که امروز  همدان میزبان آن شده باید در دیار باباطاهر باقی بماند.

جواد محقق در ادامه سخنانش گریزی به شعر زد و افزود: همه شعرهایی که به نام باباطاهر و خیام وجود دارد به این افراد تعلق ندارد و به دلیل بزرگی نام این شاعران به آنان نسبت داده می‌شود.

این نویسنده، پژوهشگر و شاعر برجسته همدان با بیان اینکه شعرهایی که به خیام منسوب است، ٤٠٠ سال پس از فوت او و از مکانی برخاسته که هرگز خیام به آنجا نرفته است، تصریح کرد: خیام هرگز به آذربایجان نرفته است ولی امروز شعرهایی را که از این منطقه برخاسته به او نسبت می‌دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان