اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. مرداد 1395 - 10:09   |   کد مطلب: 19272
در آخرین توافق نظامی صورت گرفته میان سئول و واشنگتن به منظور مقابله با کره شمالی، آمریکا تعدادی از جنگنده های مدل F-16 خود را وارد خاک کره جنوبی کرد.

به گزارش صبح الوند به نقل ازایرنا، مقامات نظامی کره جنوبی با تاکید بر ضرورت این انتقال، انجام آن را در راستای همکاریهای دو کشور و محدود کردن فعالیت های نظامی و هسته ای کره شمالی عنوان کردند.
کره شمالی در ادامه فعالیت های موشکی خود، دیروز (چهارشنبه) دست به پرتاب دو فروند موشک بالستک به سمت دریای ژاپن کرد که یکی از موشک ها در همان ابتدای شلیک منهدم شد.

کره جنوبی می گوید که برای مواجهه با تهدیدهای کره جنوبی توسعه همکاری این کشور و آمریکا ضروری است.
یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی روز پنجشنبه به نقل از یک منبع نظامی این کشور اعلام کرد که 12 فروند جنگنده F-16 آمریکا روز گذشته با به پرواز در آمدن از پایگاه کارولینای جنوبی وارد پایگاه «اوسان» شدند.
گزارش می افزاید: این حضور در راستای تقویت همکاریهای نظامی دو کشور و به منظور مقابله با تهدیدهای رو به افزایش کره شمالی صورت گرفته است.

کره جنوبی به عنوان یکی از متحدان قدیمی آمریکا در شرق آسیا در حال حاضر به کلیدی ترین کشور برای اجرای طرحهای نظامی این کشور در منطقه تبدیل شده است.

«نیکلاس جانسون» فرمانده آمریکایی جنگنده های عملیاتی منطقه اقیانوس آرام نیز این موضوع را تایید کرد و گفت که این تصمیم در جهت همکاریهای مشترک آمریکا و کره جنوبی و به منظور کسب اطمینان در خصوص مسئولیت های بین المللی و کمک به بحران های منطقه ای انجام شده است.

او گفت که استقرار این جنگنده ها در خاک کره جنوبی نشان می دهد آمریکا در مورد امنیت و پایداری منطقه و افزایش توان هم پیمانان خود بسیار جدی است.
توافق صورت گرفته میان دو کشور پس از آن صورت می گیرد که آمریکا و کره جنوبی اواخر تیر ماه سالجای پس از چند ماه گفت و گو در خصوص استقرار سامانه «تاد» در شبه جزیره کره موافقت کردند.

قرار است این سامانه تا سال 2017 در شهر «سئونگجو» کره جنوبی واقع در 300 کیلومتری جنوب شرق سئول پایتخت مستقر شود.
استقرار این سامانه با مخالفت های شدید کره شمالی، روسیه و چین همراه شده است.
حضور ارتش آمریکا در کره جنوبی با 28 هزار و 500 نیرو عملا این منطقه را به سمت بی ثباتی و تشنج سوق داده و سبب شده است تا دو کشور کره شمالی و کره جنوبی که از سال 1950 میلادی در شرایط نه جنگ نه صلح بسر می برند، به مرز یک جنگ فراگیر نزدیک شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان