اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. مرداد 1395 - 10:23   |   کد مطلب: 19231
معاون امور عمراني استانداري همدان گفت: روستاهاي هدف گردشگري نقطه قوتي در جذب توريست است.

به گزارش صبح الوند، محمودرضا عراقي  در کارگروه ميراث فرهنگي و گردشگري استان همدان افزود: در روستاهاي گردشگري بايد بافت سنتي و فرهنگ غني آن مناطق حفظ شود چرا که در اين مناطق فرهنگ وسنت هاي متفاوت همراه با مناطقي بکر در مقابل چشمان گردشگران قرار مي گيرد.

وي با بيان اينکه نبايد اين مناطق در طول زمان بافت سنتي و فرهنگ خود را از دست بدهند افزود: مقاوم سازي روستاها امري مهم است اما اين حرکت بايد در کنار فعاليت هاي ميراث فرهنگي انجام شود تا روح گردشگري همچنان در مناطق باقي بماند.

وي با اشاره به اينکه ايجاد روستاهاي هدف گردشگري حرکت به سمت اقتصاد مقاومتي است ادامه داد: اين مناطق در توسعه اقتصادي نقش بسزايي دارند.

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان همدان نيز گفت: جهاني شدن لالجين دستاورد بزرگي براي استان است که بايد در حفظ اين جايگاه تلاش هاي مستمري صورت گيرد.

علي مالمير افزود: جشن جهاني شدن شهر لالجين 22 مردادماه دراين شهر برگزار مي شود که برنامه هاي متنوعي براي آن پيش بيني شده است.

وي با بيان اينکه به منظور معرفي شهر همدان تمهيداتي انديشيده شده است افزود: با همکاري شرکت سياحتي عليصدر يک قسمت از برنامه خندوانه براي معرفي همدان اختصاص پيدا کرده است.

وي با اشاره به نزديک شدن به اول شهريورماه به نام روز همدان تصريح کرد: روز همدان يک رويداد فرهنگي بزرگ است که بايد تلاش کرد امسال برنامه هاي بهتري نسبت به سال هاي گذشته داشته باشيم.

سيمين ابرو، ورکانه، خاکو، حبشي، گشاني، ملحمدره، گيان، عليصدر، کاج، پيروز، اشتران و قلعه جوق از جمله روستاهاي هدف گردشگري در استان همدان به شمار مي آيند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان