اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. مرداد 1395 - 15:21   |   کد مطلب: 19229
رییس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی:
شورای تبلیغات اسلامی از مظلوم ترین نهادها است
رییس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی گفت:شورای تبلیغات اسلامی یکی از مظلوم ترین نهاد ها است و شاید دلیل آن مقداری کم کاری اعضاء آن در معرفی این نهاد باشد که این موضوع نیز دلایل مختلفی دارد.

به گزارش صبح الوند، محمد حسین زارع در اولین جلسه ستاد دهه فجر استان در سال 95 همزمان با سالروز تاسیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی گفت: شورای تبلیغات اسلامی یکی از مظلوم ترین نهاد ها است و شاید دلیل آن مقداری کم کاری  اعضاء آن در معرفی این نهاد باشد که این موضوع نیز دلایل مختلفی دارد.

 

رییس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی بیان داشت: به فرموده مقام معظم رهبری، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یکی از کهن ترین و پر سابقه ترین نهادهای اسلامی است.

 

وی افزود: اطلاق واژه کهن ترین نهاد به این شورا به این دلیل است که ازتاریخ بیست و پنجم شهریور سال 1330 که دوره دوم حکومت پهلوی آغاز شد، برنامه ریزی های جهانی با حمایت کشور های خاص صورت گرفت تا در ایران زمینه رشد و توسعه بهائیت فراهم شود و طی آن ظرف سه تا چهار سال محافل ملی فعالیت های بهائیت در ایران به صد و محافل محلی آنان نیز به هزار عدد رسید.

 

 زارع بیان کرد: به دنبال این اقدامات بهائیت در آموزش و پرورش و برخی مراکز نفوذ کرده واین فعالیت های آموزشی و تبلیغی به حدی رسید که با موضع گیری شدید آیت الله بروجردی مواجه شد و این اقدامات سبب شد تا برخی افراد مذهبی تشکلهایی برای مبارزه ایجاد کنند.

 

وی افزود: به دنبال ایجاد این تشکلها، علمای مذهبی هدایت صحیح مبارزه را در سال1332 بر عهده گرفتند و سازمان علمایی تحت عنوان شورای هماهنگی با هدف هدایت صحیح مبارزات مذهبی، فعال سازی نهادها ومجامع مذهبی از هم گسیخته و ساماندهی طلاب و روحانیون مبارز و انقلابی تشکیل شد.

 

رییس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی بیان داشت: با تبعید امام خمینی ( ره ) رژیم شاهنشاهی تصور میکرد کسی دیگر جلودار اعمالش نیست، لذا بیش از صد نفر فرمانده یهودی بر سر کار آورد و تمامی رده های بالای مملکتی را با افراد یهودی کارگزاری کرد.

 

وی افزود: در همان زمان اغلب وزارتخانه های مهم از جمله آموزش و پرورش زیر نظر افراد یهودی مدیریت می شد که این موضوع سبب شد تا در این برهه زمانی بسیاری ازمجامع مذهبی جهت مبارزه سازماندهی شود که این سازمانها در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار تاثیر گزار بود.

 

زارع عنوان کرد: بعد از انقلاب سلامی در مدرسه شهید مطهری بخشی تحت عنوان دایره تبلیغات اسلامی صورت گرفت که مسئول انجام  تبلیغات دینی بود و به دنبال آن از همان شورای هماهنگی جامعه مدرسین، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم وسازمان تبلیغات بوجود آمد.

 

وی اظهار کرد: در دوازدهم مرداد آیت الله امامی کاشانی طی ارسال نامه ای به امام خمینی ( ره) گزارش ایجاد واقدامات شورای هماهنگی را بیان کرده و امام ضمن تایید از آنها میخواهد که فعالیت خود را ادامه دهند و رسالت هماهنگی به معنی هماهنگ کردن همه فعالیت های فرهنگی و دینی انقلاب اسلامی را برای این شورا ترسیم می کند.

 

 زارع ادامه داد: برخی اتفاقات صورت گرفته سبب شد تا خود شورای هماهنگی وارد عرصه شود و برای اولین بار مراسم دهه فجر سال 1359 را برگزار کرد و 60 هیئت برجسته را به خارج از کشور اعزام کرد.

 

رییس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی ابراز کرد: ستاد دهه فجر انقلاب قابلیت فراهم کردن زمینه مشاکت وهمکاری با همه دولت ها را داشته است چون در این ستاد بحث انقلاب مطرح است در حالیکه ممکن است برخی اختلافات هم وجود داشته باشد.

 

وی افزود : این ستاد از وجود علاقه مردم به انقلاب تغذیه می کند و این انقلاب نعمت بی بدیل الهی است که خدا به ما عطا کرده و باید قدر شناس آن باشیم.

 

زارع بیان داشت: دهه مبارک فجر ایامی است که بتوانیم میزان پیشرفت و میزان زاویه گرفتن انقلاب با قرآن را بسنجیم زیرا اساس کار ما با قرآن سنجیده می شود.

 

رییس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: در زمانی که تا دهه مبارک فجر فرصت باقی است تلاش های لازم را انجام دهیم تا سی وهشتمین سالروز پیروزی انقلاب را به نحوی مطلوب و با نهایت دقت برگزار کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان