اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. مرداد 1395 - 11:35   |   کد مطلب: 19218
مدیرعامل سازمان فناوری شهرداری همدان در نشست تخصصی مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری های کلانشهرهای کشور به میزبانی تبریز بر لزوم بهره گیری از فناوری های روز دنیا، برای ایجاد شهر هوشمند تأکید کرد و گفت: پیچیدگی های فضای شهری، لزوم ایجاد شهر هوشمند را جدی تر می کند.

به گزارش صبح الوند، در این نشست مدیرعامل و کارشناسان سازمان فناوری اطلاعات شهرداری همدان به بیان نظر و ارائه توانمندی‌های علمی و عملی سازمان پرداختند که مورد توجه مدیران عامل سایر کلانشهرها قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان فناوری شهرداری همدان در این نشست با اشاره به اینکه شهرنشینی و پیچیدگی‌های فضای شهری، لزوم حرکت به سمت ایجاد شهر هوشمند را جدی‌تر می‌کند، گفت: ضروری است با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا، برای ایجاد شهر هوشمند گام برداریم.

مهدی مجیدی افزود: امروزه افزایش پیچیدگی‌های فضای شهری و بالا رفتن آمار شهرنشینان سبب شده تا مردم به سمت داشتن زندگی با کیفیت ترغیب شوند.

وی در همین زمینه بیان کرد: با توجه به توسعه فناوری‌های گوناگون، نیاز به تغییر چارچوب‌های شهرنشینی احساس می‌شود.

مجیدی در تعریف شهر هوشمند گفت: این شهر شهری است که کلیه فرآیندهای جاری و روزمره در آن از طریق جدیدترین فناوری‌های روز دنیا مدیریت می‌شود.

وی همچنین، بهینه‌سازی آبیاری، ایجاد شبکه‌های بی‌سیم در فضاهای عمومی، مدیریت پارکینگ‌های شهری، بهینه‌سازی مصرف انرژی، استفاده بهینه از نور و استفاده از سرویس‌های دیجیتالی برای خدمات روزمره شهری را از اقدامات زیر چتر شهر هوشمند عنوان کرد.

وی شهر هوشمند را فراتر از شهر الکترونیک دانست و بیان کرد: مدیریت هوشمند حمل و نقل و ساختمان و ایجاد مراقبت‌های هوشمند و سلامت از مؤلفه‌های شهر هوشمند است.

مهدی مجیدی همچنین مدیریت هوشمند خیابان‌ها، پارکینگ‌ها، پارک‌ها، روشنایی معابر و علایم راهنمایی و رانندگی را از اقدامات قابل انجام در حوزه حمل و نقل هوشمند دانست.

مدیرعامل سازمان فناوری شهرداری کلانشهر همدان راه‌اندازی سامانه‌های اتوماتیک آب‌رسانی و یافتن نشتی‌ها، نظارت بر آلودگی‌های صوتی و محیطی شهر، ایجاد زیرساخت‌های آی سی تی، ایجاد سامانه‌های اطلاع‌رسانی خبری، فراهم‌آوری امکان‌سنجی زیرساخت‌های آی سی تی، ایجاد شبکه‌های ارتباطی و امنیت اطلاعات را از مزایای حاصل از ایجاد شهر هوشمند معرفی کرد.

انتهای پیام/

   
   

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان