اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. مرداد 1395 - 9:08   |   کد مطلب: 19197
پرونده افشاگرانه درباره پیراهن های بی کیفیت؛
رونمایی از خیانت بزرگ در برنامه 90
در برنامه 90 گزارشی تکان دهنده در مورد کیفیت البسه شرکت جیووا که اسپانسر تیم ملی و چند باشگاه مطرح ایرانی است، پخش شد.

به گزارش صبح الوند به نقل از جام نیوز،  اولین برنامه 90 فصل، سراغ یک سوژه جالب و مهم رفت. پیراهن های بی کیفیت جیووا که حالا هم اسپانسر تیم ملی است و هم اینکه بسیاری از باشگاه های لیگ برتری و حتی لیگ یکی سراغ این برند رفته اند.

 

اعتراض ها به این برند از زمان رونمایی پیراهن تیم ملی در دوران ریاست علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال شروع شد. طرح های ساده ای که در مراسم رونمایی پیراهن تیم ملی با برند جیووا نشان داده شد، بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی و رسانه ها و افکار عمومی داشت و البته مقامات وقت فدراسیون فوتبال اعلام کردند که در مراسم رونمایی به دلیل عجله ای که برای بستن قرارداد و رونمایی داشته اند، پیراهن هایی با طرح های ساده گذاشته شده و طرح اصلی چیز دیگری است.

 

پس از این هیاهو بود که پای واسطه ها و افراد دیگری هم وسط آمد که نشان می داد ماجرای جیووا یک ماجرای پیچیده است. این برند ایتالیایی در نهایت به عنوان اسپانسر تیم ملی انتخاب شد و البته فدراسیون وقت به انتقادها و اعتراض ها توجهی نکرد.

 

بر اساس تجربیات قبلی در برندهای لگیا و آل اسپورت، به یکباره بسیاری از تیم های لیگ برتری و حتی لیگ یکی با برند جیووا به میدان آمدند. این اتفاق نشان می داد واسطه ها برای حضور این برند در باشگاه های ایرانی برنامه ریزی دارند و پشت پرده ای وجود دارد و معاملاتی شکل گرفته است. زمانی که این برند اول اسپانسر تیم ملی می شود و بعد به همه باشگاه ها سرایت می کند باید ماجرایی وجود داشته باشد.

 

در برنامه 90 دیشب تقریبا همه چیز بررسی شد. از کیفیت پایین لباس ها تا مغازه هایی که این برند را با دوخت و پارچه ایرانی می دوزند. مشخص شد که این برند در ایران تولید می شود. درست مثل آل اسپورت و لگیا که آنها هم در ایران تولید می شدند و البته به نام برندهای آلمانی و ایتالیایی به تیم ملی داده می شدند.

 

در پرونده برنامه 90، لباس بی کیفیت تیم ملی ایران و لباس پیشرفته تیم ملی کره توسط یک کارشناس پوشاک انجام شد و گزارش آن پخش شد , بعد دوربین مخفی تاسف بار از پشت پرده قراردادهای شرکت جیووا با تیم های ایرانی و دلالی های صورت گرفته و تولید لباس های بی کیفیت در ایران به نام ایتالیایی پخش شد که تکان دهنده به نظر می آمد.

 

خبرنگار 90 با دوربین مخفی به سراغ فروشگاه این شرکت در منیریه رفت و فروشنده نیز اظهاراتی تکان دهنده در خصوص نحوه قرارداد بستن با متقاضیان ارائه کرد که مهم ترین آن عدم اشاره به محل تولید شدن البسه در قراردادهاست که این اجازه را به جییوا می دهد البسه تولید شده در ایران را به متقاضیان بدهد آن هم در حالی که آنها گمان می کنند لباس ها از ایتالیا وارد شده اند!

 

به گفته این فرد، جیووا شرکت تولیدی در شیراز دارد که بخش عمده ای از تولیدات این شرکت را تهیه می کند ضمن اینکه تاکید کرده باشگاه ها مثل پرسپولیس تعهد دارند که سه سال البسه این شرکت را تحت هر شرایطی استفاده کنند.

 

وی مدعی شد بیرانوند گلر پرسپولیس قصد پوشیدن البسه این شرکت را نداشته که مدیرعامل شرکت اعلام کرده اگر این کار را نکند از پرسپولیس اخراج خواهد شد!

 

جالب اینکه این شرکت فقط برای تیم ملی بزرگسالان ایران لباس رایگان تحویل می دهد و برای سایر رده های سنی ملی باید به این شرکت پول هم پرداخت شود.

 

در برنامه دیشب 90 نه درخشان عضو کمیته بازاریابی و نه عباس ترابیان دبیرکمیته بازاریابی و نه علی کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال و نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال پاسخگو نبودند. مثلثی که قراردادهای لگیا و آل اسپورت را بسته بودند و حالا سومین قرارداد را هم بسته اند.

 

در نهایت مهدی تاج روی آنتن آمد تا هم پاسخ بدهد که البته سعی در توجیه مسایل داشت و گفت که قرارداد جیووا در دوران او بسته نشده و حالا سعی می کند این برند را عوض کند. او حتی از برند آدیداس هم نام برد که ممکن است در فاصله یک ماه تا اولین بازی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی، اسپانسر پیراهن تیم ملی شود!

 

بخشی از صحبت های تاج را بخوانید: «با جلساتی که داشتیم ۲۳ ایراد از لباس جیووا گرفتیم و گفتیم اگر رفع نشود قرارداد این شرکت را فسخ می کنیم. مجموعه فدراسیون بر این باور است که می تواند قرارداد را فسخ کند و مراحل قانونی فسخ کردن در حال طی شدن است و به این سمت در حال حرکت است. مطمئن باشید بهترین لباس ها از بازار برای تیم ملی تهیه می کنیم و در بازی شهریور تیم ملی مقابل قطر استفاده می کنیم.»

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان