اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. مرداد 1395 - 16:02   |   کد مطلب: 19179
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: ورود مسئولان عالی‌رتبه برای برخورد با مفاسد اقتصادی و پول های کثیف، نشانگر قدرت نظام است.

به گزارش صبح الوند،  امیر خجسته در گفتگو با "نافع" افزود: این نوع تخلفات در بسیاری از کشورها منعکس نمی‌شود یا کسی جرئت بیان آن را ندارد، اما مسئولان عالی‌رتبه نظام بر مقابله با این تخلفات تأکید دارند و از این رو لازم است؛ دستگاه‌های نظارتی بر اساس قانون و با قدرت، اقدامات خود را انجام دهند تا از اتفاقات مشابه جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه مردم انتظار رسیدگی به این تخلفات و ارائه گزارش به صورت شفاف را دارند، تصریح کرد: انتظار می‌رود سران سه قوه و دستگاه‌های نظارتی تمام موارد مرتبط با فیش‌های حقوقی، تخلفات و فسادها را جمع بندی کرده و پس از تعیین تکلیف با متخلفان برخورد کنند؛ همچنین پول‌های رفته باز گردانده شود تا مردم، نتیجه ملموس این برخوردها را ببینند.

خجسته درباره دلیل سکوت برخی نمایندگان درباره فیش های نجومی نیز اظهار کرد: برخورد با موضوع دریافت‌های نامتعارف، نشان‌دهنده پویایی نظام در مقابله با تخلفات بوده و مجموعه نمایندگان مجلس با قاطعیت پیگیر این موضوع هستند.

وی تصریح کرد: متاسفانه این تخلف بسیار ریشه ای بوده و خاص هیچ دولت یا دوره ای نیست و نباید گول فضاسازی های سیاسی و گروهی را خورد.

خجسته ادامه داد: بر اساس گزارشات رسیده، تخلفات اقتصادی هم در این دولت و هم در دولت های گذشته و در سه قوه وجود داشته و این طور نیست که بگوییم این دریافتی‌ها تنها در یک قوه بوده و در قوای دیگر وجود نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: مسئله مهم این است که با تخلفات با قدرت و قوت برخورد شده و پرونده دریافتی‌های غیرمتعارف بسته شود.

 

تشکیل «فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری»

نماینده مردم همدان در خانه ملت از تشکیل «فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری» خبر داد و افزود: این طرح پس از تعطیلات تابستانی مجلس و نزدیک به دو هفته دیگر، تقدیم هیئت رئیسه می‌شود.

خجسته از اعلام آمادگی چند نفر از نمایندگان برای عضویت در این فراکسیون خبر داد و افزود: یکی از اهداف تشکیل «فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری»، پیگیری تخصصی پرونده‌های مفاسد اقتصادی و حقوق های نجومی است.

وی بیان کرد: البته قصد این فراکسیون، موازی کاری با کمیسیون اصل 90  نیست و همکاری های خوبی نیز با این کمیسیون در بررسی پرونده‌ها خواهیم داشت.

 

طرح فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری به زودی به مجلس می‌رود/ برخورد مسئولان عالی‌رتبه با "پول‌های کثیف"، نشانگر قدرت نظام است

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان