اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. مرداد 1395 - 7:02   |   کد مطلب: 19080
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: انرژی هسته ای صنعتی راهبردی است و توانسته است ایمنی صنعتی و اشتغال در کشور را بالا ببرد ، پس چرا ما نگذاریم تبلور کامل دانش در کشور در چرخش سانتریفیوژ بروز پیدا کند.

به گزارش صبح الوند، فریدون عباسی در جمع تشکل های دانشجویی استان همدان در کانون بسیج همدان با اشاره به بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: جنگ تحمیلی جنگ رحمت بود که سبب شد زمینه های زیادی برای پیشرفت در کشور فراهم شود و استعداد های کشور از اقصی نقاط کشور در مناطق جنگی جمع شده و استعداد خود را شکوفا کنند.

 

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: بعد از پیروزی در جنگ تحمیلی  بودند زمینه  برای تحویل قشر متخصص به جامعه فراهم شد و شاید کمتر از ده سال بعد از جنگ کشور ما از اعزام دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد به خارج از کشور بی نیاز شد.

 

وی دانش هسته ای را یکی از زمینه های  تبلور رشد علمی کشور دانست و اظهار کرد: بعضی تفکر ها در کشور می گویند که دانش هسته ای برای کشور مشکل آفرین است و برای ایجاد تعامل با دنیا باید تعطیل شود.

 

عباسی افزود: کمتر از ده درصد دانش هسته ای در رادیو اکتیویته و پرتوزایی  کارساز است و بیش از نود درصد آن رشته های دیگر علمی است،  که اگر تدابیر حکیمانه رهبری فرزانه انقلاب و خوش فکری های اساتید و متخصصان کشور نبود به اینها دست پیدا نمی کردیم.

 

وی اظهار کرد: ما به دلیل آرمانگرا بودن هنوز کارهایی را که در کشور صورت گرفته زیاد نمیبینیم اما افرادی که قبل از جنگ را دیده اند می بینند که ما قدرت صدور خدمات تخصصی از کشور به خارج را پیدا کرده ایم  و می توانیم فرهنگ دینی، اجتماعی، انقلابی خود را به کشور های منطقه بخصوص قفقاز و آسیای مرکزی صادر کنیم .

 

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با اشاره به وجود بعضی از تفکرها در جریان انقلاب اسلامی ایران گفت:  این تفکر می گوید، انقلاب تمام شده و ما کشوری هستیم مثل کشورهای دیگر و برخی ها نیز اسلام ترکیه را می پذیرند و سقف پرواز آنها می شود ترکیه که این تفکر از یک ایدئولوژی پیروی می کنند که با منویات امام راحل و رهبر انقلاب تفاوت دارد و یا ضد آن است و یا با آن زاویه دارد.

 

وی وجود نیروهای متخصص در رشته های دانشگاهی مختلف را موثر در موفقیت نیروی هسته ای ایران دانست و اظهار کرد: کشور ما جزء معدود کشورهایی است که تمام چرخه سوخت در کشورمان دارد انجام می شود که این به تدابیر مقام معظم رهبری وحمایته ای مردمی است که باعث غرور ملی شده و سبب شده تا نام ایران در دنیا مطرح شود.

 

عباسی با بیان اینکه دقت حاصل از وجود  انرژی هسته ای  سبب افزایش توان د دفاعی کشور شده است اظهار کرد: ما موفق شده ایم موشکی بسازیم که  به جو برود و ماهواره را در مدار قرار دهد.

 

وی سانتریفیوژ را تبلور کامل دانش هسته ای در کشور دانست و اظهار کرد: اگر صنعت راهبردی را خاموش کنیم مابقی صنایع پیشرفت نمی‌کنند چرا که این صنعت توانسته است  ایمنی صنعتی را در کشور بالا برد و اشتغال در تمامی حوزه ها ایجاد کند، پس چرا ما نگذاریم تبلور کامل دانش در کشور در ماشین سانتریفیوژ بروز پیدا کند.

 

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ابراز کرد : جوانانی که برای ادامه تحصیل به خارج میروند به دنبال ارضاء علمی و فناوری هستند، اماوقتی در کشور این صنعت باشد جوانان ما مانند شهید احمدی روشن در ایران خواهند ماند و  شهید احمدی روشن جزء افرادی است که در غنی سازی 20 درصد تاثیر گذار بود.

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: در حال حاضر در پیچ تاریخی هستیم و مردم باید انتخاب کنند زیرا ما زیر ساختهایی خوبی برای تبدیل شدن به قدرت داریم و کشور ما در حال حاضر جز ۵  کشور پیشرفته دنیاست که پهباد های پیشرفته می سازد.

 

عباسی تصریح کرد: با وجود پیشرفتهای فراوان در حوزه فناوری طی سی تا چهل سال آینده ایران یک قدرت جهانی خواهد شد.

 

وی در ادامه  با اشاره به اینکه تیم مذاکره‌کننده قبلی سخت‌گیرتر و معتقد به رعایت حقوق کشور و ان پی تی بود اظهار کرد: سه سناریو عادی، تعاملی و تقابلی در تیم قبلی برای مذاکره با طرف‌های غربی تعریف شده بود.

 

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با اشاره به اظهار نظر وزیر دفاع در خصوص راکتور اراک گفت:  وزیر دفاع متخصص هسته‌ای نیست و اطلاعی نیز از راکتور اراک ندارد،  زیرا راکتور اراک آب سنگین است و احتمال هیچ نوع خطری در آن نیست و اساتید دانشگاه نیز این مسئله را تأیید کردند.

 

وی با بیان اینکه رآکتور اراک دستاورد کشور بود و آماده بودیم که برویم و کار بیشتری انجام دهیم اظهار کرد: برخی بر اینکه برای ایجاد جنجال، مسئله راکتور اراک را مطرح کردند به طوری که گفتند رآکتور روغن ریخته شده بود که نذر امام زاده کردیم.

 

عباسی  توافق با غرب را ساده‌اندیشانه دانست و اظهار کرد: به دلیل انکه دولتمردان ما می‌خواستند صد روزه مشکلات را حل کنند متن خوبی برای ما نوشته نشد، چراکه غربی‌ها در این حوزه حرفه‌ای هستند و آنچه عمل می‌شود، همان متن نوشته شده است.

 

وی تصریح کرد: در مذاکرات غرب بدعهدی نکرده، بلکه متن برجام بد نوشته شده است آنها حرفه‌ای هستند و طوری متن را نوشتند، که بتوانند اهداف خود را پیش ببرند.

 

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در پایان با اشاره به اینکه باید مفاد نامه مقام معظم رهبری را در اجرای برجام در نظر گرفت، گفت: دولتمردان و مذاکره‌کنندگان باید  مسائل را از بعد ملی نگاه کنند و نگاه سیاسی خود را کنار بگذارند.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان