اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. مرداد 1395 - 13:56   |   کد مطلب: 19033
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی همدان خبر داد
اجرای طرح بهبود مدیریت مرغداری‌ها در 125 مرغداری همدان
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: پروژه بهبود مدیریت مرغداری‎ها در 125 واحد مرغداری استان همدان اجرایی شده است.

به گزارش صبح الوند، محمد نظرپور در گفت‌وگو با  فارس، با بیان اینکه اجرای پروژه ارزیابی عملکرد مرغداری‌های گوشتی به منظور ارتقای مدیریت و افزایش عملکرد، بهره‌برداری بهینه، کاهش مصرف دان و تلفات انجام می‌شود، اظهار کرد: پروژه بهبود مدیریت مرغداری‎ها در 125 واحد مرغداری استان همدان در سال گذشته اجرایی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این طرح در سال جاری با حجم عملیات 142 میلیون و 931 هزار و 9 قطعه نیمچه گوشتی در 76 واحد مرغداری به اجرا درآمد، ادامه داد: طبق بررسی‎ها این طرح میزان درصد تلفات هفته اول 1.5 درصد و تا پایان هفته دوم 2.42 درصد بود.

 

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه طبق بررسی طرح بهبود مدیریت مرغداری‎ها به طور میانگین تلفات مرغداری‎های استان معادل 7.9 درصد بوده است، افزود: در این طرح میانگین وزن زنده مرغ در زمان کشتار 2.75 کیلوگرم بوده است.

 

وی افزود: همچنین ضریب تبدیل دانه مصرفی به ازای هر کیلوگرم وزن زنده معادل 2.03 درصد و میانگین سن کشتار 51 روز و میزان شاخص تولید 6.245 درصد مشخص شده است.

 

نظرپور افزود: در سال‎های اخیر برنامه‎ریزی برای حمایت از صنعت طیور کشور با اجرای طرح‎های مختلف توانسته مانند طرح فوق برای افزایش بهینه از امکانات موجود و بکارگیری تکنولوژی جدید این صنعت را به همراه داشته باشد و با افزایش تولید در واحد سطح در اقتصاد کشور نقش اساسی ایفا کند.

 

وی با بیان اینکه حمایت اصولی از صنعت پرورش طیور، ارتقای سطح درآمد مرغداران، تجهیز و نوسازی و بهینه‌سازی واحدهای موجود پرورش طیور در کشور ضروری است، بیان کرد: با توجه به اهمیت امنیت غذایی به ویژه پروتئین حیوانی استفاده از تکنولوژی جدید در زمینه‎های مختلف پرورش طیور و توسعه روند علمی تولیدکنندگان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان