اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. تير 1395 - 14:56   |   کد مطلب: 18905
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد
ظرفیت آموزش و پرورش صرف ساختار شده تا منابع/دچار گسست نسلی شده‎ایم
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در چند سال گذشته فکر و ظرفیت آموزش و پرورش به جای اینکه صرف منابع و تجهیزات و ... شود صرف ساختار شده است.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، علی زرافشان  در همایش مدیران مدارس استان همدان اظهار کرد: در دنیا ساختار‌های آموزشی در کنار هم قرار می‌گیرند تا دانش‌آموزان را در عرصه آموزش به یک نقطه و هدف برسانند.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: سند تحول بنیادین یک سند تغییر محتوایی است تا یک سند ساختاری.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در چند سال گذشته فکر و ظرفیت آموزش و پرورش به جای اینکه صرف منابع و تجهیزات و ...شود صرف ساختار شده است.

وی یادآور شد: اگر آموزش و پرورش در هفت سال آینده تمام ظرفیت و توان کارشناسی و مدیریتی خود را بسیج کند و این آسیب‌های ناشی از تغییر ساختار را انجام بدهد از آن نباید انتظار کیفیت را داشت.

زرافشان خاطرنشان کرد: با تدبیر، برنامه‎ریزی و امید به آینده باید سعی کنیم تهدیدی که برای آموزش و پرورش پیش آمده را به فرصت تبدیل کنیم تا تغییرات را به سمت بهبود نظام تعلیم و تربیت سوق دهیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه سال گذشته سال بسیار دشواری به لحاظ تغییر ساختار برای آموزش و پرورش بوده است؛ گفت: سال گذشته، پایه نهم به متوسطه اول اضافه می‌شد که همین تغییر یک گردش کار عظیمی را برای آموزش و پرورش ایجاد کرد؛ این در حالی بود که دوره اول متوسطه به بیش از 40 هزار معلم نیاز داشت.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:  افزود: دومین دشواری در سال گذشته اضافه شدن پایه دهم به دوره دوم متوسطه بود که در آن 50 هزار ساعت اضافه ساعات تدریس پیش آمد و باید مدیریت می‌شد.

زرافشان یادآور شد: سال تحصیلی آینده نیز به لحاظ پیچیدگی‌های خاصی که استقرار پایه دهم دارد دشوار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دوره متوسطه دارای ویژگی‌های خاصی است بیان کرد: عملکرد این دوره برای دانش‌آموزان در شکل‌گیری آینده آنان و جامعه بسیار تاثیرگذار است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: امروز در دنیا بیش از 10 سال است که دوره متوسطه نقطه توجه و دغدغه اصلی صاحب‌نظران تعلیم و تربیت شده است.

این مسؤول در ادامه با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در جامعه اظهار کرد: این روز‌ها آسیب‌های اجتماعی زیادی را در جامعه شاهد هستیم که افزایش خشونت، طلاق و عدم توان افراد در گفت‌وگو کردن با یکدیگر باعث شده تا این آسیب‌‎ها بیشتر شود.

زرافشان با تأکید بر اینکه امروز کانون خانواده دچار تنش بسیار زیاد شده است، تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد که دچار گسست نسلی شده‎ایم.

وی در پایان سخنانش گفت: حل مسئله کانون خانواده به عهده ماست چراکه دانش‌‌آموز با خودش بیرون از مدرسه مسائلی را همراه می‌آورد که آن مسائل بر یادگیری بچه‌ها اثر می‌گذارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان